Gå til innhold
Arkivverket

[#81559] 3 brdr. Engeland, f. 1861-18170 i Ålesund, hvor ble de av?


Gjest Berit Carlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Carlsen

Ole Joachim, f. 1.9.1861, konf. 1876 i Ålesund, Carl Andreas, f. 21.3.1866. konf. 1881 i Ålesund, Alfred Bernhard f. 19.8.1870, konf.1885 i Ålesund, alle med etternavn Olsen Engeland. Foreldre: Ole Rasmussen Engeland, f.1825 i Eid, Nordfj., og Inger Jacobine Carolusdatter, f. i Skodje.Siste spor jeg har etter Ole Joachim er at han var fadder til nevø i Ålesund i 1882. Jeg har dessuten et bilde som mest sannsynlig viser Ole Joachim og Alfred fra ca. 1886, så de to levde i alle fall da. Finner de 3 brødrene ikke i FT1900 og heller ikke at de er døde før den tid i Ålesund. Trenger litt hjelp for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Carlsen

Takk for svar. Ole Rasmussen Engeland døde 29.4.1890. i Ålesund. Dessverre går ikke skiftene i DA lenger enn til 1801. Formoder at originalene er i Statsarkivet i Trondheim - eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Eventuelt dødsfallsprotokollen.Var jeg deg, ville jeg sendt en epost-henvendelse til Statsarkivet i Tr.hjem, godt mulig at skifte eller dødsfallsprotokollen vil kunne gi deg flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Carlsen

Takker for svar. Skal sende en forespørsel til Statsarkivet. Nå tror jeg ikke at Ole R.Engeland og frue hadde noe særlig av gods og gull, og da var det vel kanskje ikke vanlig med skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Berit Carlsen

For orden skyld - og for å avslutte tråden - de 3 brødrene hadde emigrert til USA. Har fått kontakt med en fjern slektning der borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.