Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bo Nordenfors

[#81563] Tolkning av text på vykort //platser

Recommended Posts

Gjest Bo Nordenfors

Jag klarar det mesta i texten men de platser som nämns är jag ikke klar over. Mycket tacksam för hjälp.Bo N.

bilete10191.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bo Nordenfors

För att illustrera lägger jag opp bildsidan också.Bo N.

bilete10192.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne J  Engmo

Ser at stedsnavnet Briksdal og Oldenvatn nevnes i teksten. Da er det vel områder i Stryn,Vestlandet ,er ikke så veldig godt kjent der. Vi får se om der kommer noen lokalkjente på banen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bo Nordenfors

Anne og Sigbjoern - takk!Bo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Hrr Andreas BensonEg har lyst at sende dig et julekort men jeg vet ikke Adressen din[.] jeg sender den til Ben så du får det vel alige vel[.] det er Fotografi fra Dampen og Motoren på Oldevatna fra i Sommer[.] der var Stævne oppe i Briksdal[.] der var over otte hundrede menesker[.] jeg og Rakel Briksdal vi havde Kjøt og Kaffe[.] du må tro det var en travel dag vi skule Koke ot[?] så mange[,] og ynsker dig en Glad jul og et Got Nyt Aar fra Britadu hilses fra alle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bo Nordenfors

Tack Gunnar, det blev en bekräftelse på att jag tolkat rätt och dessutom innan fått hjälp med platserna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.