Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Håkon Brun

[#81565] Kristofa fra Eggum gruveulykke

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Per Kyrre Reymert har i en eller annen sammenheng skrevet om ei Kristofa (Krestofa?) fra Eggum som mistet mannen sin i ei kullgruveulykke på Svalbard 1920(?). Hun dro tilbake til Eggum og giftet seg med mannens bror. Er det noen som vet hvor jeg kan finne denne artikkelen. Jeg har undersøkt både Lofotr (Årbok for Vestvågøy historielag) og Lofotboka uten å finne denne artikkelen. Er det noen som kan hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeGravsteinen til Arnalius, på Borg, Lofoten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeHer er Kristofa hos familien på Eggum i 1900.Mennene het henh.vis Agledal og Hopen til etternavn, det høres ikke ut som de er brødre. Men kanskje halvbrødre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeFørste ekteskap, mannen er sønn til Søren Andersen Agledahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeAnalius med familie på Hjellevold i 1900. Det ser ikke ut som Anders Hopen er en bror til Analius.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen
LenkeFinner at også Asbjørn Arvid og frue er gravlagt i Eikefjord/ Kinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Håkon Brun

Takk for mange interessante innspill. Men hvor kan jeg finne artikkelen Per Kyrre Reymert skrev? Den var tenkt brukt i en tilstelning på Svalbard i november. Noen må vel vite?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Send ham en email og spør, adressen ligger på nett:per.kyrre.reymert alfakrøll sysselmannen.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.