Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

[#81611] Tyding skifte 1704

Recommended Posts

Gjest Geir Tverå

Ja. Jeg forstår det slik at enken var fruktsommelig da boet ble registrert 9. april.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha Geir! Da kan jeg kanskje regne med et barn til i søskenflokken etter dette ekteparet, hvis alt gikk vel og barnet ble født vel og merke!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Tverå

Ettersom det ikke oppgis alder på barna, kan vi vel heller ikke vite om barnet er inkludert blant de barna som oppgis i skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville vel tro barnet ikke var født når dette skiftet pågår. Da er det vel lite trolig at det er nevnt blant de andre barna ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Lunde

Dato for skiftet er 22. oktober, og det står at skiftet ble 'prolongiert' fra registreringen 9. april nettop fordi enken var fruktsommelig. Da er nok barnet blant de som nevnes, hvis det overlevde fødselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal dere ha, da er nok dette barnet det siste som er nevnt nemlig Kiersti for de andre har jeg fødselsår på.Er ikke så god til å tyde disse skiftene ennå, navn og bosted er greit, resten blir det værre med! Men øving gjør mester. Mvh. Else Kari

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

H.skpr.1699-1705. Børke i Veldre i Ringsaker:22.1.1704 s.417 b. Søren Olsen † g.1.Kjersti Hansdtr. † g.2.Marthe Trugelsdtr. Barn: 1.Anders 2.Kari 3.Truls 4.Marthe Catrine 5.Kjersti Bto. 295-0-8, Nto.115-0-8. Sikkert fødselsår på barna kan du ikke ha Else Kari, kirkeboka begynte ikke så tidli (ihvertfall ikke bevart)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa disse barna er født og døpt i Furnes, Søren var på Øverqvern før han kom til Børke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.