Gå til innhold
Arkivverket

[#81647] Prestegjeld i Norge


Gjest Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Jeg leter etter Meldal på Lenke og finner det ikke. Kan det ha hatt et annet navn på 1700-tallet ?Min interesse knytter seg i denne omgang til tidlig 1700-tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Da mangler altså kortene for Meldal. Det var ergelig.Jeg ville sjekke om det var en prest som het Rye. (Det var mange personer med navnet Rye i Meldal på slutten av 1700-tallet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Prøv Erlandsens 'Biographiske Efterretninger om Geistligheden i Throndhjems Stift'.LenkeJeg bladde raskt gjennom Meldal, og så umiddelbart ingen med det navnet du etterspør - men jeg bladde veldig fort...A-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Takk for innlegg !Jeg var helt ukjent med disse tidlige folketellingene og skiftene. Mitt søk var pga. Gunder Nielsen Rye ca 1710-1786 som var klokker i Strømmen, Hurum fra ca 1740 til 1745, klokker i Tangen, Strømsø fra ca 1745-1756 og som døde i Eiker, Buskerud.Familysearch viste en Gunder Rye som får datteren Barbra i 1729 i Meldal (moren Marit). Det er vanskelig å se at dette er samme mann, da vi kanskje burde ha sett Niels Rye i disse folketellingene tidlig på 1700-tallet.Jeg har nå funnet Gunder Rye i Melhus, se http://astavne.net/Rennebu/p19746.htm. Dette er Gunder Hansen Rye og altså ikke den jeg søker.Men, jeg har lært mye om Melhus. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.