Gå til innhold
Arkivverket

[#81695] Uekte barn Anne Marie Tollefsdatter f. 1881 i Arna (Haus)- hennes lagnad?


Gjest Monica Brandsøy Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Anne Marie blir fødd 19.sept 1881 i Arna [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=35&uid=1039&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>LenkeMor er Martha Larsdatr Siglevik f.1848 i Tysnes. Far er Tollef Nilsen Løseth f. 1820 i Jølster. Anne Marie er født utenfor ekteskap, og er Tollefs fjerde barn med fire forskjellige utenfor ekteskap(som jeg vet om).Bosted er opplyst å være gården Nygaard, og under faddere finner jeg ekteparet som bor på Nygaard, Mons Olsen Nygaard og Pernille Monsdtr.Martha Larsdtr Siglevik finner jeg død i Bergen i 1883 (spedalskhet)LenkeEkteparet og fadderne fra Nygaard finner jeg som emigrerte til Amerika i 1883 LenkeTollef Nilsen Løseth dør i Haus i 1892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Mange takk for hjelp Roger!Det ser ut til at du har rett, nå fant jeg henne under konfirmerte i Tysnes LenkeHun står da som Anne Marie Tollefsdatter Siglevik f. 4 sept 1881. Far Tollef Nilsen fra Jølster og mor Martha Larsdtr Siglevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Brandsøy Lystad

Takk igjen for god hjelp!I tillegg til Johannes Meyer f. 1909 har jeg funnet disse barna: Magnus Andreas f. 1911 Lars Martin f.1912 Anne Marie f. 1915 Karl f. 1916 Marta Oliva f. 1918 Margit f. 1921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.