Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trond Gellein Løkken

[#81797] Hjelp til tyding av fødested

Recommended Posts

Markus Frredrik Wilhelm Heym ble gift 10. oktober 1878 i Porsgrunn.Jeg sliter med å lese hans fødested.I klokkerboka for Østre Porsgrunn står dette (vielse nr 20):Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7878&idx_id=7878&uid=ny&idx_side=-370>LenkeI ministerialboka for Porsgrunn står dette (vielse nr 26):Permanent sidelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Etternamnet er Heyn. Farsnamnet er Kristian Hein i den eine og Kristian Heyn i den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Trur nok det står Kristian begge plasser. Fødested er vanskelig, men syns det står bl.a Saksen, Weimar. Ser av ft 1900 at de skriver HeynLenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, da er navnet Kristian klar. Men fødestedet da...Hammersberg? eller er jeg helt ute å kjører....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

I kirkeboka står fødestedet oppgitt som 'Kammerberg', og i klokkerboka 'Ilmenau, Sachsen, Weimar'.Ikke godt å vite hva som er riktig. Såvidt jeg vet er Kammerberg i Bayern, så de to 'fødestedene' er ikke i samme delstat heller.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, tusen takk. Ved dødsfallet til Marckus Heym, er fødestedet oppgitt til å være Eisenach i Thüringen.Noen som kjenner tysk geografi så godt at de kan si hvordan de ligger i forhold til de to første fødestedene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Eisenach og Weimar ligger ikke så mange mil fra hverandre. Ilmenau er også i nærheten av Weimar. I Ilmenau er jeg ukjent, men har vært flere ganger både i Eisenach og Weimar.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, tusen takk for god hjelpMvhTrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Reidar Oddløkken

Kammerberg ligger vel like ved München. Reidar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.