Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bente Nyheim

[#81899] Marie eller Maria Olsdatter Sæter f. 1819 Brøttum-Ringsaker

Recommended Posts

Gjest Bente Nyheim

Dette er min tipp-tippoldemor. Hun er registrert utflyttet fra Ringsaker til Trønnes i Stor-Elvdal 11.02.1847, da 27 5/6 år gammel. Ble gift med Ole Andreassen Trønnes i 1847 i Stor-Elvdal. Jeg finner noen kandidater i kirkebøkene, men muligens noen som har bedre greie paa gaarder og plasser i omraadet enn jeg har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Hei !Skal tro om det er dette folket som du mener på ?F.T. Aamot 1865. LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Nyheim

Hei Magne,Ja, dette er familien, skulle selvfølgelig ha opplyst om at jeg hadde dette. Her kalles hun Marie, i andre opptegnelser jeg har kalles hun Maria. Men, saa er spørsmaalet, hvem er opphav og aner videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Dåpen til deres sønn Ole Olsen.Ministerialbok Åmot 1842-1861. Døpte 1850. Nr.33. ermanent sidelenke: Lenke Mvh.Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Fra den samme Kirkeboka. Viet 1847. Nr.10. Ole Og Maria. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Nyheim

Takk sakl du ha, men hva str etter Marias fars navn? Leser Ole Mathisen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Nyheim

Huff da, her gikk det litt fort... lurt aa rette før man legger ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Åmot 1815-1841. Ministerialbok. Døpte 1818. Nr. 21. Ole Andreasen.Skal tro om dette er den ' rette ' Ole og som det letes etter ?Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Ringsaker 1814-1826. Ministerialbok. Døpte 1819. Nr. 272. Maria. Permanent sidelenke: LenkeHåper at det er ' din ' Maria ?Mvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Nyheim

Hei,Dette er nok min Maria i og med at du fant frem til vielsen og farens etternavn de to stedene stemmer overens. Det er ogsaa rett Ole,navnet paa hans foreldre haddejeg ogsaa. Naar det gjelder hans far igjen tror jeg det skal godt gjøres og komme videre. Dette var 'en svenske', utover det vet man ingen ting og navnet er vel ogsaa saa vanlig at det skal godt gjøres aa komme videre.Takk skal du ha!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Åmot 1801.Goro Michelsdtr. 10 år.( Ole Andreasen sin mor ? )LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Åmot 1780-1810. Ministerialbok. Døpte 1791.Trinitatis søndag.19 juni. Goro Michelsdt. Permanent sidelenke: LenkeMvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Østhus.

Hei på Nytt !Da Maria var til dåpen i Ringsaker i 1819, menes det da at hennes foreldre er, Ole Mathiesen og Marte Jensdr. Skrukkerud Eie. Hmdf. ?F.T.Ringsaker 1801. Schrukkerud.Der finnes blant andre, Marthe Jensdtr. Tienestefolk 25 Ugift.Og Ole Mathisen Tienestefolk 22.LenkeBente, blir da dette av ' dine ' ?Mvh. Magne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bente Nyheim

Hei igjen,Det ser sannsynlig ut, takk skal du ha. Naa maa jeg nok søke videre paa Skrukkerud. Maa nok en tur paa biblioteket for aa se i bygdebøker.Bente

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.