Gå til innhold
Arkivverket

[#81920] Maren Kierstine Dominicusdatter Brandts etterkommere


Gjest Ellinor Elise Simensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellinor Elise Simensen

Maren Kierstine Dominicusdatter Brandt ble døpt i Nykirken i Bergen 23 Januar 1756. Hun giftet seg med Jens Amundsøn Wrede i Bergen Domkirke 5 November 1775.De fikk barna Maren Oline (1778 - Annanias (1779 - 1843) Birthe (Birgitte) (1783 - 1843) Jens (1790 -Er det noen som har opplysninger om disse barna og deres eventuelle etterkommere?Er takknemlig for svar.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Elise Simensen

I FS finner jeg en Johan Jørgen Brandt født i Bergen (Hafslo?) ca. 1730, død 1804.Kan dette muligens også være en sønn av Johan Frederich Brandt og Maren Pedersdatter?Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hei Ellinor!Det siste spørsmålet kan eg i alle fall svara på:Då det i 1759 vart halde skifte etter Peder Pederson Teiste i Hafslo, bror av Maria Pedersdotter Teiste Brandt, var Maria avlidi før, men hadde etterlete EIN son Dominicus, som då òg var avliden, men som igjen hadde EI dotter Maren Kirstine!Johan Jørgen Brandt er soleis ganske sikkert IKKJE son av Maria..., men kven han var, veit eg ikkje...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Elise Simensen

Hei Lars!Har funnet ut at Maren Kirstine og Jens Amundssøn (Wrede) sønn Annanias giftet seg med Giertrud Ejnersdatter (født 1767?) i Bergen Domkirke 2. August 1812. Har ikke funnet noen barn etter dette ekteparet.Har også funnet deres datter Berthe Birgitte gift med Johan Christian Bøhmer 22. September 1833 i Bergen Domkirke.Deres barn: Maren Oline, født 11. Februar 1788 Jens, døpt 8. Januar 1790 har jeg ikke funnet mer informasjon om.Maren Kirstine giftet seg vel for 2. gang med Martinus Rasmussen 5. Februar 1792 og fikk sønnen Rasmus, 17. November 1792.Vet du noe mer om disse personene?Takk iallefall for opplysningene.Mvh Ellinor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.