Gå til innhold
Arkivverket

[#81937] Olav Risan musikkløytnant


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

I 1925 folketellinga finn eg ein kar som heiter Olav Risan,f.1883 på Frosta og han er gift med Elvira Canutte frå Vega. Han er oppført som musikkløytnant. ER det nokon som veit noko om kvar han spela, eller noko han gjorde i sitt livMvh Gunnar S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. Underoff.kalender for 1920 var Olaf Olsen Risan f.28-3-1883 sersjant i 5.div. i Infanteriet og spilte i Divisjonsmusikken. Det var alt jeg fant om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trygve Risan Olsen

Hei Gunnar. Olaf Risan f 1883 er min oldefar. Han er fra Frosta og var gift med Elvira Canutte fra Vega. Han var i divisjonsmusikken i Trondheim i mange år og lagde mange komposisjoner for de. De har vi gitt til divisjonsmusikken. Jeg har fortsatt hans uniform men ikke sabelen. Olaf og Elvira fikk to barn. Haakon Risan f 1909 som er min bestefar og Svanhild Risan f 1912.Svanhild Risan ble gift med Hans Johansen som døde ung av muskelsvinn, de fikk ingen barn. Haakon giftet seg med Dagmar Kaspara Mørk f 1912. Haakon og Dagmar fikk et barn Grethe Risan f 1949 som er min mor. Hun ble gift med Knut Olav Olsen f 1947 som er min far. De fikk to barn Trygve Risan Olsen f 1968 og Line Risan Olsen f 1975. Trygve er gift med Bitten Kihl Nørgaard f 1976 fra Danmark. Vi har to barn Malene f 2000 og Selma f 2008. Line er gift med Hans Petter Hjertvik fra Namsos. De har to barn Marcus f 2004 of Leon f 2009. Håper dette hjalp deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Til Trygve i innlegg 4. Har fått namna inn i systemet og de viser at kona mi og mor di har felles tippoldefar. Har en go del stoff tilbake i tida om den slekta Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Risan Olsen

Til GunnarDet var hyggelig å kunne hjelpe har snakket med min mor og hun kan ikke huske at hennes bestemor het Elvira først men det er nok riktig alt det andre og Kanutte skrives med K. Du finner de også i den nye folketellinga 1910 som er lagt ut nylig. Jeg har en arbeidskollega som driver slektsforskning som tipset meg om dette. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Til Trygve. Det står Elvira Kanutte i kirkeboka da ho vart døpt. Oldemor til kona mi var med som fadder, slik at mora di og kona mi har felles tippoldefar Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.