Gå til innhold
Arkivverket

[#81974] Gausdal/Molde: Mari/Maren Christensdatter f. 1775 i Gausdal. Hvor ble hun av?


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Mari Christensdatter ble født på Søndre Solberg i Gausdal i 1775, og døpt søndag mellom jul og nyttår i Bødal. Hennes foreldre var Christen Torgersen Solberg f. 1740 og kona Marit Olsdatter f. Søndre Solset 1741 (hun ble født i Rokvamslien, men vokste opp på Søndre Solset) Christen Torgersen og kona Marit hadde også sønnene: Ole f. 1769 på Søndre Solberg, gift i Aukra 1802 med Ingeborg Kolbeinsdatter Restad. Ingen barn. Bosatt Sandøy. Torger f. 1771 på Søndre Solberg, gift i Aukra 1801 med Anne Laurentze Jørgensdatter f. 1774 i Skodje. De ble bosatt på Ona og har etterslekt. Christen Torgersen 'Oplænding' bodde ved folketellingen i 1801 på Haugene i Molde, men Mari/Maren er ikke der. Christen Torgersen Oplænding døde og ble begravd i Molde den 30. april 1801, 60 år gammel. Kona Marit flyttet, etter det jeg kan se, til sønnen Ole på Husøy, Sandøy.MEN: Mari Christendatter finner jeg ikke mere om, annet enn at det må være henne som 16 år gammel blir konfirmert i Molde kirke under navnet Maren Christensdatter den 14. okt. 1792. Jeg trenger hjelp! Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor hun ble av? Jeg har søkt i folketellingen i 1801 både for Bolsøy og Aukra uten hell.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.