Gå til innhold
Arkivverket

[#81989] Peder Nilsen Negaard, fra Stor-Elvdal til USA.


Gjest Bente Nyheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Nyheim

Bekalger, du har helt rett Arne, jeg som blingser. Har sendt en melding til en kusine av min mor for aa høre om hun kan gi meg noen navn. Noen av Peders ettekommere var nemlig i Stor-Elvdal paa besøk for en del aar tilbake.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Nelson, Elmer H. Elmer H. Nelson - Pueblo Chieftain - May 17, 1999 - Elmer H. Nelson passed away May 15, 1999. Born in Rawlins, Wyo., June 28,1914, to Peter and Lillie Nelson. Preceded in death by his wife, Juanita, in1996. Survived by his children, Peter (Dawn) Nelson of Beulah and Linda(Dennis) Hoffnagle, Bellingham, Wash.- grandchildren, Scott Nelson, Denver, Wendy Nelson, Scottsbluff, Neb., Amy Nelson, Beulah, and Erik Hoofnagle, Bellingham, Wash.- and brothers, Frank (Terry) Nelson, Westhills, Calif., Kermit Nelson, Corvallis, Ore., and George (Elaine) Nelson, San Jose, Calif. He leaves numerous friends at the Crossings and at Life Care Center of Pueblo. Elmer was a conductor on Union Pacific Railroad for 43 years. At his request, cremation has taken place. There will be no service. Contributions may be made to a charity of donor's choice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Svar til 24Det er med bakgrunn i reg. for militæret at Lillie kom inn i bildet.Men nå forholder jeg meg i ro til Bente har fått tilbakemelding på om eventuelle søsken til Frank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Jeg saa over gammel korrespondanse mellom meg og min mors kusine. Der nevner hun at hun hadde brevkontakt med Peders sønn George. Vi korresponderte litt om dette temaet for et par aar siden, men siden den gang har jeg konsentrert meg mest om farsslkten min som jeg visste lite om. George hadde igjen datter som het Beverly. George er jo nevnt en av Peders sønner, saa jeg regner med at det vi er kommet frem til stemmer. Avventer ev mer informasjon fra nevnte mors kusine.Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Jeg var inne og søkte på Lillie Hanks på FamilySearch og hun var født 15.2.1892 i Rawlins WY og død 13.2.1946 i Cheyenne WY. Hun giftet seg med Peder Nelson 25. sept. 1912. Ved hennes død står det at hun var gift med Peder Nelson født i Norge.Så mitt innlegg 21 kan strykes, det var feil person jeg hadde funnet i SSDI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Nyheim

Hei igjen,Siden i gaa har jeg kommet i kontakt med Peders barnebarn og oldebarn, Det er rett Peder og Lillie det er kommet frem til (den siste Lillie) Facebook er et nytt sosialt medium, men utrolig effektivt for aa lete opp mennesker naar man først har noen navn aa gaa etter, og det var slik jeg kom i kontakt med disse to.Min firmenning ble svært henrykt! Hun holdt paa fullføre en master i arkiv og bibliotekvitenskap og hadde nettopp selv begynt aa finne ut om familien. Saa, da regner jeg med at de fleste bitene faller paa plass. Da skal jeg begynne paa den siste av søsknene til Peder og faa komplettert der. Slekten er et puslespill med stadig nye brikker... Tusen takk til alle sammen som har bidratt.MvhBente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.