Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Grete Jøraas

[#82020] Gårds-/etternavnet Fjeldstø - hvor kommer det fra?

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

For å kunne søke i rette kirkebok etter en person som har navnet Fjeldstø i etternavnet, trenger jeg og vite hvilken kirkebok som vil være den rette? Sannsynligvis er navnet fra Bergensområdet. Ved vanlige søk finner jeg ikke Fjeldstø i det hele tatt. Takker for hjelp!vennlig hilsen Grete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grete Jøraas

Takk Lars! Dette så riktig ut, satser nå på at jeg finner dåpen. Takk igjen for raskt svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Otto Ottesen

Men ver OBS på at du er i eit svært uryddig farvatn i dobbel tyding. Dette er eit område med svært mange endringar i kommunestrukturen gjennom 1800 og 1900-talet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grete Jøraas

Jeg skal finne dåp på en person født 1928 - hvilken kirkebok bør jeg lete i da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Otto Ottesen

Eg tør ikkje vere heilt påståeleg her, men eg trur det må vere Herdla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grete Jøraas

Du hadde rett! Jeg fant henne. Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Torp

Hei Grete!Denne henvendelsen har ikke noe med temaet i tråden å gjøre, men jeg så i en annen debatt at du hadde bygdebøkene for Eidsberg. Kunne du være så snill å gjøre et oppslag for meg i dem? Jeg søker opplysninger om dette ekteparet: LenkeDet er kona jeg er mest interessert i. Hvor kom hun i fra? Fikk de barn? Kan du hjelpe tror du? Om du vil kan du maile. Mitt fornavn punktum mitt etternavn krøllalfa hotmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.