Gå til innhold
Arkivverket

[#82020] Gårds-/etternavnet Fjeldstø - hvor kommer det fra?


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

For å kunne søke i rette kirkebok etter en person som har navnet Fjeldstø i etternavnet, trenger jeg og vite hvilken kirkebok som vil være den rette? Sannsynligvis er navnet fra Bergensområdet. Ved vanlige søk finner jeg ikke Fjeldstø i det hele tatt. Takker for hjelp!vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Men ver OBS på at du er i eit svært uryddig farvatn i dobbel tyding. Dette er eit område med svært mange endringar i kommunestrukturen gjennom 1800 og 1900-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Grete!Denne henvendelsen har ikke noe med temaet i tråden å gjøre, men jeg så i en annen debatt at du hadde bygdebøkene for Eidsberg. Kunne du være så snill å gjøre et oppslag for meg i dem? Jeg søker opplysninger om dette ekteparet: LenkeDet er kona jeg er mest interessert i. Hvor kom hun i fra? Fikk de barn? Kan du hjelpe tror du? Om du vil kan du maile. Mitt fornavn punktum mitt etternavn krøllalfa hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.