Gå til innhold
Arkivverket

[#82022] Tore H. Vigerust (1955-2010) til minne

Gjest Yngve Nedrebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Takk for alt Tore H. Du hadde tid for alt og alle, og jeg gledde meg over det tilbake til den tid da vi diskuterte lokalhistorie her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Dagen i dag har vært vanskelig for mange av oss. Hvordan forholde seg til at Tore brått er gått bort?Tore har på mange måter vært der for oss hele tiden, enten vi har møtt ham på arkivet, i foreningssammenheng eller privat. I så måte har vi mistet en venn, kollega, fagfelle og meddebattant. Vi kunne være riv ruskende uenige med Tore til tider, men likefullt lo vi hjertelig sammen og lot oss engasjere. Tore har engasjert oss alle gjennom sin aktivitet de siste 30 år.Jeg legger for ordens skyld inn en klikkbar lenke her: [url="http://www.genealogi.no/>http://www.genealogi.no/ samt en direkte lenke til undersiden med minneordet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Marius Setsaas

Nei og nei, så ufattelig trist...Nesten uvirkelig. Dette var virkelig et trist budskap.Tore har hjulpet meg utolig mye gjennom flere år.Klippen og fyrtårnet er borte...For et savn det blir..Fred være med deg Tore !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eg er samd med alle dykk andre om at dette var ei skikkeleg trist og sjokkerande melding å få og eg vil slutta meg heilt til det Tore S. Falch skriv i innlegg (20).Det er vel knapt nokon andre som kan erstatta Tore kva gjeld arkiv- og kjeldekunnskap og det var vel først og fremst her han gjekk utanpå alle oss andre. Eg hadde også ein skriftleg avtale med Tore om at han skulle laga ein komplett oversikt over alle odelsjordebøker og odelsskattemanntal som måtte finnast for det nordafjellske Norge i riksarkivet, eit arbeid som skulle vera ferdig for vel eit år sidan. Eg etterlyste arbeidet eit par gonger i byrjinga, men av svaret eg fekk gjekk det tydeleg fram at han ikkje kjende seg i form og at det gjekk mest på 'pillespising'.Elles er eg av dei som har hatt mange friske verbale trefningar med Tore dei ca 5 åra eg har delteke på dette forumet, noko eg for det meste har hatt stor glede av, - og eg trur eller vonar at Tore har kjent det på same viset. For om vi hadde krasse meiningsutvekslingar her inne, så kunne vi samstundes utveksla venlege private E-postar om andre ting.Fred vera med minnet ditt Tore, - vi vil alle koma til å sakna deg og kunnskapen din svært mykje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg oppdaget nettopp denne meldingen - og har ikke så mye å si, annet enn at dette var ubeskrivelig leit. Han vil bli dypt savnet her i forumet - og selvsagt av alle som sto ham personlig nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svehn Ruskelöv

Våre veier krysset hverandre mange ganger her i 'Debattforumet', det var veldigt trist og höre att du ikke finnes i blandt oss lenger, men du vil bli mye savnet, fred over ditt minne Tore.Mvh,Svehn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Med sin dype innsikt og sin synlige lidenskap for genealogi, var han samtidig så imøtekommende mot oss amatører. – Fred over hans minne.Iver Mosvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald L. Bakke

Med Tore Vigerust's bortgang har ein markant person i slektsforskarmiljøet gått bort.Fred over hans minne.Harald L. Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Det var eit sjokk å opne denne tråden og oppdage at Tore H. Vigerust er død. Som mange andre av dei som har skreve ovanfor, hadde eg stor glede og nytte av både å lese det han skreiv, av det han hadde å formidle munnleg i allmenne slektshistoriske fora og av den personlege kontakten med han der eg i mine eigne prosjekt kunne dra fordel av all den kunnskapen han hadde å ause av. Eg vil også gjerne vera med å lyse fred over Tore sitt minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Anders Holtan

Tråder med siste innlegg av Tore Vigerust har alltid vært de jeg har åpnet først. Det er jo en påminnelse om at enkeltmennesker betyr noe. Det blir et savn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Ufattelig trist at Tore er borte. Det var alltid så hyggelig å treffe ham. Han har betydd mye for det norske slektsforskningsmiljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Nesvold

Dette var trist å høre. Har ikke hatt noe med ham å gjøre bortsett fra i et par debatter her på Digitalarkivet, men jeg har lest mange av hans innlegg og artikler i diverse fora med stor interesse. Det ingen tvil om at det vil merkes svært godt at han er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.