Gå til innhold
Arkivverket

[#82079] Bolette, f. ca 1831 i Sørum, Akershus, utv. 1881. Finnes bygdebøker for Sørum?


Gjest Ole P. Gamme
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole P. Gamme

Paul Paulsen (Winden i Amerika), f. 20.12.1826 på Hvinden i Gran, ble gift ca. 1854 med Bolette, f. ca. 1831. I 1865 er de i Christiania og Bolette er oppgitt som født i Sørum. De har en datter, Bolette, 11 år, født i Eidsvoll. Kirkebøker for Sørum har 2-3 mulige kandidater. Datteren skal være født 22.6.1854, men jeg finner ikke hennes dåp i Eidsvoll (det må være mangler i de skannede kjørkebøkene i Eidsvoll?) Vet noen hvilken Bolette født i Sørum som ble gift med Paul Paulsen? Paul og Bolette utv. 8.10.1881 og bosatte seg i Minneapolis. Finner de ikke i 1900 eller 1910, men Paul døde okt. 1915 i St. Paul. Datteren Bolette (også kalt Maren Bolette), ble gift? ca. 1879 med Hans Jørgen Brath, f. ca. 1850 i Horten. De utv. 23.6.1881 sammen med sønnen Georg, (George William Brath i Amerika). De fikk også en datter Jennie, f. jan. 1888. Hans Jørgen Brath må ha dødd før 1893, eller reist fra Bolette, for hun blir gift 1893 med Julius Howden, f. mars 1856 i Norge, og de får datteren Emilie i nov. 1893. I 1900 kalles Bolette for Bettie, f, jun. 1854 i Norge. Hun skal ha dødd i juli 1904. Flott hvis jeg kan få hjelp med fødselsdata for mor og datter Bolette. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole P. Gamme

Tusen takk Bjørn. Skjønner ikke hvordan du kan finne dette så fort. Jeg må visst få meg raskere internett! Jeg har ADSL fra Telenor, men om ettermiddagen og kvelden er det nesten ikke å komme inn på sidene. Mvh. Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.