Gå til innhold
Arkivverket

[#82166] Hvilken Karen Arnesen til Amerika 10.okt 1885?


Gjest Ingri Ahlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Patty Dahl

Hei!In the 1900 Winnebago county, Norway township Iowa census I find Arne, age 71 and Eli (age 73) Torkelson...immigrated 1896.Eli gave birth to 7 children, 6 living.And a comment on the name Karen!...we have a Karen in our family...immigrated in 1892 or so from Norway...in one census she is listed as 'Carrie' (an American version of Kari I guess!).Thanks Geir...need to look some more in this area of Iowa! I don't have Ancestry...but use Heritage Quest to look at the census records using my American Library card (same info as Ancestry census records but no 1930 census)..mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingri Ahlsen

Dette var moro! Her får en oppklart mye, og så fint at søket etter Karen Arnesen også kan bidra til å nøste opp tråder i andres slektshistorie! Patty - jeg har lagt inn søk på DIS - så kanskje det kommer en løsning der!? Og jeg skal også søke i Winnebago - godt tips! Søk på Karen Arnesen i ancestry.com er vanskelig, nettopp fordi Karen kan skrives på så mange måter, og kvinnene skiftet kanskje navn når de giftet seg. Ellis Island starter i 1892 tror jeg. Har søkt der, men finner ingen treff som passer. Jeg har sjekket i Grueboka (Svinøre-Fuglerud), men der står det bare noen få opplysninger om folk fra Skjelmerud, fra ca 1800 og tidligere. Det finnes flere Grue-bøker, tror jeg, og du har sikkert den rette, Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei!Geir, I think Ingri is just fine with me telling you more about Arne and Eli in the 1900 census...I guess they are part of your family...(but not Ingri's family).Listed above them in the 1900 census is Ludvig and Kristine Hermanson...Kristine (f. June 1858) is a daughter of Arne and Eli, and they have 5 children. Ludvig and 'Christina' are also in the 1910 census.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.