Gå til innhold
Arkivverket

[#82185] bolette frederica østerby født ca 1770


Gjest Roy Kåsa
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Kåsa

Bolette ble gift i Stavern i 1798 med Christen Brochmann Prydz, sønn av Hans Prydz og Anne Hedvig Brochmann. Christen døde i 1807. De fikk barna Charlotte Amalie 1799 og Hans 1803. Har noen opplysninger om denne Bolettes opphav??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Uten tvil den rette Bolette! Morens navn Charlotte Amalie blir jo også oppkalt i datteren født 1799. Takk så mye Carsten!! Burde selv ha funnet denn dåpen, men sånn er det noen ganger.Takk igjen.Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Kåsa

Må nå bare nevne at takket være 'funnet' du hadde Carsten har jeg nå forsyne meg havnet i Solum, hvor Søren giftet seg i 1767 med Charlotte Amalie Borse, datter av Halvardus Severin Borse og Bolette Fredericha Davidsdtr. Søren var Klokker og skoleholder i Stavern. Et hjelpende funn her har altså ført meg videre bakover i tid. Takk Carsten!! Mvh Roy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.