Gå til innhold
Arkivverket

[#82209] Oppslag i Svensk kirkebok, Lit i Jemtland


Gjest Steinar Gilde
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gilde

Takk i alle fall for hjelpa. Jeg skal lete litt på denne siden av grensen. Jeg skal også gi lyd fra meg om det er noe nytt. Om du nå får tid en annen gang så er det fint. Mvh Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Stora Malms kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/ULA/11457/A I/8 a (1788-1797)Her fra husforhørslengden i Stora malm, finner Anders Andersson f. 1759 samt datteren Anna Stina f. 1789, men finner ikke moren Kajsa Larsdotter som var oppgitt å være 22 år ved datterens fødsel, i dåpsboken. Men hun er vel identisk med Lars Nilssons eller Lars larssons datter Karin f. 1769, med hustruen Ana Jönsdotter? Anders Andersson kalles måg (vel svoger)

bilete10399.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Stora Malms kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ULA/11457/C/4 (1765-1789)I dåpsboken for Stora Malm finnes denne Karin (=Kajsa)døpt i slutten av året 1768, faren er Lars Larsson, moern er hustruen Anna Jönsdotter

bilete10400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Stora Malms kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/ULA/11457/C/3 (1727-1764)Her døpes Anne Jönsdotter i 1750, Stora Malm

bilete10401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Källa: Lerbo kyrkoarkiv, Lysnings- och vigselböcker, SE/ULA/10830/E I/1 (1769-1837)Her er vielsen til soldaten Erik Stark og madamen, Lerbo, 1811

bilete10402.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg finner ikke soldaten Erik Stark døpt i Gillberga, slik det opplyses i husforhørsboken, men han finnes innflyttet til Lerbo, og da fpår han gode skussmål:

bilete10403.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.