Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn Arnhaug

[#82249] Hvor ble Mary Erica døpt

Recommended Posts

Gjest Carsten Schanche

Finner ikke dåpen i Oslo (med forbehold), vielsen med Arne Skauen har du kanskje fra før? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Arnhaug

Hei!Takk for svar. Jeg hadde den datoen for ekteskapet. Lurer på om hun kan være døpt et annet sted enn i Oslo. Har en dåpsdato på henne 11-9-1916 og født 8-2-1916 i Oslo? Har heller ikke datoene på søstren Olga Victoria født 27-9-1912 på Nedre Eiker, men finner henne ikke i kirkebøkene. Døpt 15-10-1912, men hvor?Kan ikke finne noen av dem i kirkebøkene der jeg har søkt. Moren var født i Øvre Eiker og faren kom fra Kungsholm i Stockholm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mariann Stokken

Dette har du vel også, men legg det inn likevel (vigsla til foreldra nr.6 her) :-) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Chris Bingefors

Harald är döpt med vuxendop enligt vigselnotisen, han var alltså baptist. I rotemansarkivet i Stockholm finner man hans familj, alla barn var odöpta och döptes alltså som vuxna inom baptiströrelsen eller närliggande samfund. Kan hans barn också vara döpta i ett dissentersamfund? (Men döpta som barn)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Chris Bingefors

Han flyttade till Norge 7/10 1910 från Nyeds församling, fortfarande odöpt. Nyeds kyrkoarkiv, Församlingsböcker, SE/VA/13409/A II a/5 (1906-1910), bildid: 00043414_00016

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. Mulig du har rett Chris at de ikke har døpt barna i kirken, og at de har tilhørt et trossamfunn. Finnes rotemansarkivet i Stockholm digitalt slik at man kan søke der?Berit! Harald Thegerstrøm stemmer, men Thora heter Thora Bertine Olsen født i 1893

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Hvis de var dissentere og ikke døpte barna i Statskirken av den grunn, ville jeg trodd at de heller ikke valgte å gifte seg i Statskirken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Arnhaug

Er vel enig i det. Dessuten har jeg lagt inn dåpsdatoer i innlegg 3. Det er i hvertfall ikke voksendåp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Chris Bingefors

Nej, det är konstigt att det inte är vux3ndop, de kan möjligen ha bytt samfund. Harlads systrar blir döpta i statskyrkan i Sverige vid relativt vuxen ålder, det är inte ovanligt att man gjorde så. Rotemansarkivet finns på Lenke Arkivet täcker inte hela Stockholm än.De bodde bara i Stockholm ett tag, sedan flyttar de runt i norrland och slutligen i Nyed där Haralds far dör 27 jan 1897.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Arnhaug

Takk for svar. har litt problemer å finne ut av hvordan søke på databasen i Stockholm det vesle jeg prøvde, men finner vel ut av det. Ser ut til å være vanskelig å finne ut av hvor jentene ble døpt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.