Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Britt Rahman

[#82293] Lorentse Johanne Andreasdatter f. 13/6 1841 i Meløy - hvor ble hun av?

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Lorentse Johanne Andreasdatter ble født på Vandbakken i Meløy, Nordland 13/6 1841 som såkalt Uægte, av foreldre Tjenestekarl og Ungk. Andreas Jørgen Isaksen, Flagnes(?) i Gilleskaal, 21 aar, og pige Ane Hendrikka Andersdtr. Vandbakken, 28 aar gl. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17109&idx_id=17109&uid=ny&idx_side=-90>Lenke Jeg finner igjen Lorentse i Folketelling 1865, - hun er da oppført som ug., 26 år, og bodde hos mor og stefar Petter Sørensen i Marken i Meløy. LenkeVidere er hun i Folketelling 1875 oppført som ugift tjenestepige, f. 1842 i Meløy, på Skaugvold i Gildeskål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Hei igjen Britt!Har du lett i kirkebøkene etter evt dødsfall i tiden 1875-1900?Jeg fant en bra kandidat som døde 1890, nr 11:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy, Ministerialbok nr. 843A02 (1878-1908), Døde og begravede 1890, side 100.Samme kandidat her i KLOK, nr 1:Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy, Klokkerbok nr. 843C07 (1888-1907), Døde og begravede 1890, side 73 - [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2608&idx_id=2608&uid=ny&idx_side=-55>LenkeEr det 'din' Lorentse som får et barn, Helmer, i Gildeskål 1868 og søm dør året etter? -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Britt Rahman

Hei Gry, og tusen takk for hjelp også denne gang.Joda, det er nok den Lorentse jeg etterlyser som dør i 1890. Jeg er visst litt sløv, for tenkte faktisk ikke over at hun kanskje kunne være død før FT 1900!!Det er også den samme Lorentse som får sønnen Helmer 1868 i Gildeskål, og har nå også funnet Helmer død i 1869.Tusen takk for oppklaring av Lorentses skjebne (og også sønnen Helmer som jeg ikke hadde anelse om).Mvh Britt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.