Gå til innhold
Arkivverket

[#82317] Antonette Gulbrandsdotter - fødd ''Ringsaker i Telemark'' 1862-til Amerika 1885?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Kurt Østbye

Ser du også på de tre andre i 'ditt' fylke (M & R) Bjørg ?Akershus: Jeg fant en Antonette Hedevig, datter av Christian Gulbrandsen og Andrine Judithe Pedersdtr. Denne Antonette er født 1. juni og døpt 18. aug. i 1861 i Høland, Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Lars: Ang. innlegg 2 (Antonnette fra Gudbrandløkken, født 9. juli) og lenken din i innlegg 3 viser at en av fadderne heter Johannes Gulbrandsen.Lenken i innlegg 3 viser også en annen Antonette (dåp nr. 84), født 28. juni 1863, hvor en av fadderne heter Gudbrand Gudbrandsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Haram: Antonetta Jacobsdtr,5 år, foreldre Jacob Jørgensen og Marte Rasmusdtr.Ålesund: Anthonette Bærntsdtr 4 år,mor Anne Monsdtr.Kristiansund: Antonette Fostervold, 2 år,foreldre Anton og Ane Fostervold.Har ikke lett i kb etter f.dato. Men navna skulle vel ligge langt fra Gulbrandsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Jeg har gått over alle Gudbrand'er i Ringsaker i 1865-tellingen, ingen av dem hadde en datter som het Antonette eller lign. i passende alder. Antonettes patronymikon er derfor sannsynligvis ikke Gulbrandsen.De nærmeste kandidatene fra Ringsaker synes å være de to nevnt i innlegg 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Kan det være en mulighet å gå via ektemannen Andrew (Anders?)A. Urness ? Jeg tenker om Antonette kan være nevnt i et evnt. tilgjengelig skifte etter hans foreldre. Bare en tanke. Ser ut som den familien er lettere å stadfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Mye interessant stoff der, Arne.Hvis det var i South Dakota Andrew traff Antoinette så har vel hun bodd der på midten av 1880-tallet.Jeg ser av census for 1880 at det bor et norsk par, Gilbert og Martha Gilbertson, begge 73 år i 1880-tellingen. De bor i District 13, Eden, Lincoln county, Dakota Territory.På samme sted bor paret Gudbrand Gudbrandsen, 47, med kone Martha, 44, og sønnen Gilbert, 14 år.Disse kan da være i familie med Antoinette. I og med at også Gilbert er født i Norge, må ha emigrert fra Norge minst 14 år før 1880, altså senest på midten av 1860-tallet. Det er 12 treff på Gulbrandsen i 1880, 6 treff i 1885-tellingen, men ingen Antoinette.Kansje vi kan finne deres immigrasjon og hvor de kom fra i Norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

En korreksjon på mitt utsagn om sannsynnlig immigrasjonstidspunkt i forrige innlegg. Da Gilbert som er 14 år i 1880 og født i Norge, må jo immigrasjonen til familien Gulbrandsen ha skjedd etter 1866 (ikke før, som jeg skrev).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.