Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Signe Marie Solheim

[#82400] Barbra Olsdatter Vik i Sogn f ca 1735 - hennes foreldre?

Recommended Posts

Jeg har notert at Barbra Olsdatter ble født i 1735. At hun var enke da hun giftet seg med Hermund Nielsen Tistel i 1769 Lenke Men jeg klarer ikke å finne ut hvem hennes foreldre var, og hvem hun var gift med første gang. Noen som kan hjelpe med det? (Det står jo her ved vigselen at hun var født i Vik, men jeg finner henne ikke). Barbra og Hermund bodde på Bø, Hopperstad i Vik, og hun døde der i 1816. Mvh Signe Marie Solheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en Lasse Hansen Bø død i 1768. Soldat og 'Dannemand'. Prøver å finne en dødsmelding etter ham, siden Barbra og Hermunds eldste sønn heter Lasse.. Betyr 'Dannemand' forresten at han var dansk? Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

På FS. Lasse Hansen og Barbra Olsdtr. gift 26. juni 1763 i Vik i Sogn: Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Det var jo utmerket at du fant giftermålet med Lasse Hansen! Så dett var dett. Tusen takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jonas Jonsson Hove

Dannemann eller dannemand er en gammel betegnelse som bl.a. fantes i norsk lovverk, som beskrivelse av en aktverdig og pålitelig (dannet) person.Opprinnelsen til uttrykket er usikker.http://no.wikipedia.org/wiki/Dannemann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.