Gå til innhold
Arkivverket

[#82547] Aner til Andrine Severine Syversdatter på Hvaler 1818


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Iflg Hvaler bygdebok giftet de seg i 1811. Om de giftet seg i Fredrikshald(Halden) eller Hvaler vet jeg ikke. Han var fra Singløy, men hun var født i Fredrikshald. Hennes far fra Hvaler. Hvis du sender en email til ahildrum@gmail.com kan jeg sende deg som står om hennes aner i Hvaler bygdebok.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Jeg antar dåp no. 45 nederst på siden er Mette sin. Lenke Hvis så er tilfelle så stemmer ikke morens navn med FT 1801 i innlegg no. 2 overst på denne side. Ser at han er gift for annen gang, så det kan jo være feil at det er deres barn og ikke hans barn?? Har sendt mail til deg Anne, men ikke sikker på om den har kommet fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørn - Tror dette er din Syver Olsen. Født 06 02 1780 på Hvaler.Foreldre: Ole Zingløen og Johanne Andersdatter.Vielser i Halden 1811 er ikke søkbart.Jeg fant heller ikke deres vielse Hvaler.Men jeg fant dåpen på deres barn Johanne Catrine,født 18 03,døpt 01 05 1812.Foreldre Skipper Syver Olsen og Methe Syversdatter. Fødsler Halden 1812 side 345 ,post 34.Hilsen Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Re 5. Jeg har også moren som Anne Kirstine, men ser at det står Anne Lisbet i det som tyder på dåpen hennes. Etternavnet Hoxlev har jeg som etternavn og det er det som står i kirkeboka også. (nei, den mailen har jeg ikke fått)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Beklager at jeg ikke har svar før, men en spennende fotballkamp i Hønefoss idag og besøk av barn og barnebarn får ta skylda for det. Takk til dere begge. Johnny og Anne. Anne får mail senere ikveld eller imorgen. Når det gjelder navnforskjell i kirkebok og FT, tror jeg bare at jeg lager en kommentar i slektregnskapet om dette. Ha en fortsatt god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Bjørn - Flere barn : Andrine Severine født 16 apr,døpt 25 aug 1816 ? - Anne Maria født 20 aug,døpt 10 sept 1820 - Anne Kirsti født 1 aug,døpt 1 sept 1822 - Karen Elisa født 24 aug, døpt 12 sept 1824 - Syver født 3 mai,døpt 24 juni 1827.Alle født på Edholmen.Døde og begravede 1827 Hvaler. Skipper Syver Olsen Edholmen død 3 feb,begravet 9 feb 1827. 47 år gammel.Hilsen Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.