Gå til innhold
Arkivverket

[#82667] Hvem var Baltazar Hagemann?


Gjest Steinar Øen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Øen

Jeg har bare noen få opplysninger: Baltazar Hagemann var militær (oberst). Han var sansynligvis født i begynnelsen av 1700, for hans datter Anna Kathrina Hagemann giftet seg 17.juni 1766 med Søren Schjelderup. Hun døde i 1772. Jeg søker etter informasjon om når og hvor han ble født, hvem foreldrene var, ektefelle®, barn, når og hvor han døde og gjerne også noe om hans militære løpebane.mvhSteinar Øen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Baltzer Christian Hagemann (det er flere Baltzer Hagemann, men bare en oberst), finner du endel om i Ovenstad som Berit henviser til. Dessuten finner du et skifte etter ham i Aker Skifteprotokoll 13 1770-1780 f.489a - der finner du endel sentrale opplysninger. Noe som ikke står i Ovenstad er at han høyst sannsynlig er døpt i Slottskirken på Akershus og at han begraves 23.01.1777 (Opsloe Hospital).Om alle barna, nærmeste øvrige familie, militær løpebane osv. er det altfor omfattende å ta på strak arm her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Øen

Takk til Karin, Berit og Geir for opplysningene. Jeg fant Balzar Christian Hagemann på s. 391 i Militærbiografiene og i Aker Skifteprotokoll 13, men skrifteprotokollen har jeg ikke klart å tyde enda.Mvh Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.