Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Mette Fausko

[#82670] Tyding av ett ordog forsvunnet i FT.

Recommended Posts

Gjest Mette Fausko

Hva står foran fadder Thor Norbys navn? Kan heller ikke finne vedk. i FT-65 el.FT-75.Gjelder nr.80 Hanna Lovise.Permanent sidelenke: Lenke Mvh. Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.En forkortelse for arbeidsmand, tror jeg. Se barnefarens tittel på neste side (89) - det likner.Mvh Anne-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Fausko

Takk skal du ha,det var det jeg også trodde men var ikke sikker.Tror du Thor kan være en forkortelse for Torvald?Kan ikke finne noen Thor Nordby i FT. Mvh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg fant han heller ikke i 1865 og heller ikke på Norway Heritage - begge ganger med fornavn T, Tor, Thor. Er han til sjøs eller i Sverige, kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

Muligens han som reiser til New Zealand i 1873? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Ja, jeg hadde akkurat funnet ham, jeg også. :-)Bare denne er riktig alder i 1865: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Johannessen

Her er han vel i 1900 Lenke men her er det forskjellig fødested.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Fausko

Takk skal dere ha, har sett disse, ikke han som emig. Ser at fødested i 1900 er Høle sta, hvor er det? Kan det være Hole, hadde passa bra. Får se i Liers histori. Mvh. Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Fausko

Tror vi har oppklart det. Fant dette i liers historie:Husmenn (og brukere)av Bakken. Første gang i 1869 nevnes husmannen Tor Helgesen, f.ca. 1840 i Hole, g.m. Gunhild Kirstine Rasmusdtr.Tor bodde på plassen også i 1900, og var da enkemann Mvh.Mette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Mette!Høle Sta betyr Høle som ligg i Sandnes kommune, nær Stavanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.