Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gry Axelsen

[#82685] Ny bok. Bergmannsslekten Tax, også med slekter som kom opp til Alta

Recommended Posts

Gjest Tore Hansen

Hei Gry, reklamerer du for boken, eller er du ute etter grener til Alta?Hvem av brødrene hadde gren til Alta? Det er jo en stund siden boken kom.mvhTore Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Hansen

Jeg har en gren som kommer i fra Vardø, via Honningsvåg og videre til Alta.Snakker vi om samme gren?mvhTore Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Hansen

Grenen etter Simen Olsen f.29.9.1808 er jo godt omtalt i boken.Er det andre?mvhTore Hansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Solli

Ola Pederson Eriksbakkens sønn, Jens Olsen Folden født 1799, fikk stor etterslekt i Altaområdet. Ola Pederson var søskenbarnet til Ingeborg Blostrupsdatter, der grenen etter Simen Olsen kommer inn, så vidt jeg har forstått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gry Axelsen

Hei Tore,Jeg reklamerer ikke for noen, men la ut boka til nytte for andre som kanskje kunne finne opplysninger av interesse, eller lette etter slekt. Men Blostrup har som Marianne skriver stor etterslekt i Alta. Jeg har ikke hatt tid til å se gjennom boka, men det kan vel tenkes det er flere avleggere i Alta gjennom kobbervirksomheten i Alta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Hansen

Greit det Gry,da kan det opplyses at det på temma 76297 her på forumet opplyses om det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.