Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ragnar Halvorsen

[#82686] Hjelp til tyding av vielsen til Andreas Hansen 16 mai 1830 i Borre, Vestfold

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

HeiEr det noen som kan tyde vielsen til Andreas Hansen W...... fra ..... og pigen Anne Dorthea Amundsdtr. Bakken for meg?nr.12:Lenke mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Andreas Hansen Walmestad fra Ramnæs prestegjeld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk BjørgDa er det bare å finne ut hvor Ramnæs prestegjeld er:-)mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørg Hukkelberg

Dagens kommune er Re i Vestfold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk BjørgDa kan jeg slutte å lete i Kongsberg:-)mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Jeg finner Anne Dorthea Amundsdtr. sin konfirmasjon i 1822, men ingen opplysninger om alder. På foreldrene står det bare Husmand? Amund Bakken og Kari.I feltet feltet for hvor og når vaksinert står det noe jeg ikke klarer å lese. Er det noen som kan tyde dette for meg?nr.32 h.side:Lenke mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Fra mine rettelser / tilføyelser til Borre bygdebok klipper jeg: Bakken u/Borre prestegård: Amund Mathisen 1749-1839,g.2.0605 1806 Kari Olsdatter. 1.Inger Maria 1807 Hagen u/BP. 2.Anne Dorthea ca.1807,konf.1822.g.1830 Andreas Hansen Valmestad,Vivestad i Ramnes 1806. 3.Ole 1710 1813 Bakken u/Gunnerød u/BP), konf.1828,g.2812 1843 i Våle Marie Madsdatter 1807 Våle(?). På Adal østre i 1865. 4.Amund 1818 Gunnerød. Amund bodde ikke i Vestfold i 1801. Jeg finner ikke Anne Dorthea døpt i Borre. Hennes alder er oppgitt til 23 år i 1830: Lenke Det stemmer jo også med konfirmert i 1822.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk Jon ErikDa fikk jeg foreldrene hennes på plass.:-)Har forsøkt å søke på nett etter digital bygdebok for Borre, men finner bare opplysninger om at den er under arbeid, og ingen opplysninger om når den forventes ferdig.Ligger dine rettelser / tilføyelser på nett?Finner Slagen, men det er vel ikke den samme?mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter inntil videre på ca. 530 sider (søkbare i Word) med rettelser / tilføyelser til denne boka. Sjekker naturligvis materialet mitt på konkrete forespørsler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ragnar Halvorsen

Takk Jon ErikDa håper jeg det snart blir noe av bygdebok for Borre på nett, og med dine rettelser:-)mvh Ragnar Halvorsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det håper jeg også. For noen år siden startet Lokalhistorisk senter et prosjekt for å digitalisere Borre bygdebok og flette inn mitt innsamlede materiale, men hele saken havarerte etter kort tid pga. manglende økonomisk dekning for godtgjøring til innleid hjelp for å få utført arbeidet. Mitt materiale fra den gang (har siden økt med 50-60 sider) befinner seg antakelig i senterets samling, men jeg har aldri hørt noe mer fra dem! Dette er alt som foreløpig finnes, og det har ikke vært bevegelse i prosjektet på laaaang tid: [url="http://www.lhs.no/nor/Lokalhistorie/Borrebygdebok>http://www.lhs.no/nor/Lokalhistorie/BorrebygdebokHer har du hva jeg skrev om dette i 1986!!!):

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.