Gå til innhold
Arkivverket
Gjest terje gillesen

[#82697] de norske jernbaner og deres personale

Recommended Posts

Gjest terje gillesen

fikk nettopp inn bøkene om norske jerbanefolk, utgitt 1959 2 bind..... hvis noen ønsker kopi, utskrift eller opplysninger i disse bøker,... stiller jeg opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

dessuten har jeg bygdebøker for beitstaden i nord trøndelag og meråker og floren i øvre stjørdal samt..lånke. har også ørlandsboka bind 2...trenger du noe her.....gi beskjed, så skal jeg hjelpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Fra hvilket tidspunkt kan man finne opplysninger i jernbaneboka, og gjelder det også banemannskap?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

omfatter innvendig og utvendig stasjonspersonale, frem til 1959

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Kanskje du vil se om min morfar er med. Petter Olaf Eriksen Krislok, f. 1886 i Hegra/StjørdalPå forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Vil du se etter Herman Olsen? Han hadde tilhold på eller rundt Namsos da han døde 12.08.1922Sissel Johnsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Iversen

Kan du se etter Oddvar Karsten Jan Iversen f. 1921. Konduktør på Østfoldbanen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

må bare beklage, men jeg finner ingen av disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sissel Johnsen

Kan du se om du finner Sverre Nøkleby, Eidsvoll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest bjørn løkken

Har du mulighet for og sjekke disse :- Andreas Johnsen Nyeggen konduktør / overkonduktør , bosatt på Lillehammer .- John Avlesen , Østerdalen / Løten - Peder Avlesen , Østerdalen , Alvdal - Gurin Avlesen , Østerdalen , AlvdalMvh. Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Og hva med telegrafist Einar Jerpseth?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigurd Ostrem

Kan du se etter Ellef Sørensen (Gundhus) (1849-1925)? Østlandet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

ingen sverre nøkleby, den eneste avlesen i hamar distrikt er annar avlesen. og ingen av de øvrige kan jeg finne. så det var da en dum bok. det ser ut til at den omhandler kun de som fortsatt lever (1959) den er oppdelt i oslo, bergen, drammen, stavanger, trondheim, og narvik distrikt, dessuten karmøyruta.(biltransporten)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Reidar Oddløkken

Og Annar Avlesen som nevnes kjenner jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Morten Thorvaldsen

Bøkene 'Små-tog på Spinkle skinner gjennem det indre av Vestfold' og 'Jernbaneminner fra Vestfold'; begge av Asbjørn N. Jakobsen har grundige lister over de som var ansatt på Tønsberg-Eidsfoss-banen og på Holmestrand-Hvittingfoss-banen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Einar Jerpseth levde i 1959 og hørte under Oslo distrikit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

men det står ikke nevnt noen jerpseth desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Trenger hjelp til å finne Karl Johannesen f 1879 i Saltdal Han bodde i Oslo når dattern ble født. Lenke ludvigsen&nr=52&antinnlegg=5&startnr=&antall=&spraak=#anker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest terje gillesen

ingen karl johansen eller johannesen står nevnt i 1959.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Andresen

Til Sissel i nr 9, jeg har 'Jernbane kalenderen' fra 1941, den mangler mange sider men jeg finner på side 89 Oslo distrikt stasjonsbetjenter: Sverre Nøkleby f.13.06.1896, antatt 1.12.1916, ansatt 1.2.1918, lønn kr.3650, adresse Eidsvoll. mvh,Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Andresen

Til Bjørn i nr 10, 'Jernbane kalenderen' fra 1941, Hamar distrikt, overkonduktør, Andreas J. Nyeggen, f.17.12.1885, antatt 24.11.1908, ansatt 20.8.1910, lønn kr.4250, adresse Lillehammer. mvh Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Andresen

Til Bjørn i nr 10, samme bok Gurin Jonsen Avlesen, f.3.7.1892,Hamar distrikt, Baneformann, ansatt 5.4.1914, lønn kr.3800, adresse Bellingmo. Dette er eneste med navn Avlesen. mvh Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arild Andresen

Til Rolf i nr 11 og 16, 'Jernbane kalenderen' 1941 side 79 Oslo distrikt, Telegrafister, Alf Einar Jerpseth f.27.12. 1892, antatt 15.5.1912, ansatt 1.11.1913, lønn kr.3700, adresse Seterstøa. mvh Arild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Bjørn(10)Linjepersonalet Hamar distrikt:Guren Avlesen, pensj. baneformann. Født 3-7-1892 i Alvdal. Gift med Berte Marie Flatås, f.8-4-1893 i Folldal. Barn: Magna, Ingerid, John, Harald og Annar.Beg. som sesongarb. 1909, kst.banevokter 1911, bv. 1914, b.form. 1922. Pensj. 1952. Jenb.skole 1921. Medl. av herredsstyret, formannskapet og en rekke komm. utvalg i flere perioder. Hobby: Jakt og fiske.Faren John var b.form., broren Andreas Nyeggen var overkond., broren Harald banev., sønnene John, Harald og Annar er henholdsvis j.eksp., togf., og togf.asp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.