Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#82697] de norske jernbaner og deres personale

Recommended Posts

Gjest Sten Fredrik Bålsrød

HeiJeg ønsker info om Peder Simon Halvorsen. Han var etter det jeg har funnet ut, stasjonsmester ved Torpo stasjon i Buskerud. Vet at han var der rundt 1910. Tror muligens hans kone heter Emma.mvh Sten

• 3 uker senere...
Gjest Leif Erik Otterå

Da prøver jeg meg også med et spørsmål:Karl Gustavsen (opprinnelig svensk, f. 27. okt. 1868), var maskinarbeider på jernbanen i Kristiania i årene før og etter 1900. I 1910 er familien i Narvik, senere bor de på Hamar. Står det noe om ham i disse bøkene?

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

God Jul Terje og dere andre i dette forumet! Har nyss fått hjelp i debatten, og tenkte her var rette plassen å spörre om hva Opslager og kjedeklinker er, to av mine forfedre hadde disse titlene i Skabo verksted. Forsto at de jobbet ved et jernbaneverksted??(Skabo jernbanevognfabrikk startet vel i Drammen, flyttet senere til Tyskerstranden ved Sköyen)Kanskje noen vet? Mvh Wenche

Gjest Arild Andresen

Til Frank (28) I boka Jernbane kalenderen for 1941. Der finner jeg Harald Nordli (ikke Nordlie) f.3.7.1898, antatt 22.5.1918, ansatt 15.1.1920. Han var sporskifter i Kongsvinger. Gustav Magnus Strand f.21.5.1892, antatt 1.5.1909, ansatt 1.2.1936, i 1941 var han murer i Kongsvinger. Mvh.Arild

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.