Gå til innhold
Arkivverket

[#82752] Arbeider Elias karlsson


Gjest Per Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Karlsen

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Elias karlsson?Han er min fars stefar. Det eneste jeg vet om ham er at farmor giftet seg med ham en gang i mellom 1889 og 1905. Han skal være født i Billingsfors i Dalsland sansynlig vis 1859? I tillegg vet jeg at han arbeidet med bygging av Ullevål sykehus 1900 1904. Så vidt jeg vet døde han der. Jeg vet ikke i hvilket år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Karlsen

Farmor het Ingeborg Kristine karlsen f. Halvorsen Hun ble født 31.01.1867 i Bamble og døpt i Solum. I 1908 giftet hun seg på nytt med Ole Pedersen Berg, i følge Ministralbok 12 1908-1914 Skien side 20 nr.7. Hun het etter dette Berg til etternavn. Av grunner jeg ikke kjenner 'fornorsket' hun etternavnet i sitt første ekteskap. Jeg klarer heller ikke å finne ut når de ble gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

En gissning, denne man är född i Steneby där Billingsfors ligger: Post 571883Karlsson, Elias Arbetare (ogift man)f. 15/8 1854 i Steneby, Älvsborgs län (Dalsland)Utvandrad 25/10 1895 från Lambkärr, Steneby, Älvsborgs län (Dalsland) till Skien, Telemark fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 1Emibas emigrationsakt: Steneby P 1895 016Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chris Bingefors

I husförhöret 1894 står det att han vistas i Norge sedan 1887, men han begär tydligen attest för flyttning 1895. Det KAN betyda att han gifte sig då och behövde en attest för det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.