Gå til innhold
Arkivverket

[#82763] Håper noen kan hjelpe.Daniel Jacobsen og hans kone Christine Christoffersdatter


Gjest Jane Fjerdingby
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Arnhaug

Ser ikke ut som om lenken virket.Groom's Name Carl Frerik Danielsen Groom's Birth Date 1814 Groom's Birthplace Losbye Groom's Age 24 Bride's Name Marie Jensdr Bride's Birth Date 1812 Bride's Birthplace Rogaar Bride's Age 26 Marriage Date 07 Jan 1838 Marriage Place Skedsmo, Akershus, Norway Groom's Father's Name Daniel Jacobsen Groom's Mother's Name Bride's Father's Name Jens Hansen Bride's Mother's Name Groom's Race Groom's Marital Status Groom's Previous Wife's Name Bride's Race Bride's Marital Status Bride's Previous Husband's Name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Hei Bjørn. Ja det er rett det du har der,men hvem er Carl-Fredriks foreldre? Det er det jeg sliter med .Uff er så kjedelig når alt stopper på 1814...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Du kan forsøke å finne ut når Daniel Jakobsen og/eller Kristine Kristoffersdatter døde. Da ble det kanskje holdt skifte (arveoppgjør) etter dem. Dersom Carl Fredrik Danielsen var deres sønn, vil han stå som arving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Vanskelig å si om det er rette mann. Står vel at han kommer fra Larsbyeie i vielsen og Daniel kommer fra Larsbraaten når han giftet seg viss jeg har toljet skriften rett. Prøv også å søk på https://beta. familysearch.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Spørsmålet Jane stiller i (6) finner man vel svaret på i overskriften??Uansett: Carl Fredrik ble konfirmert i 1829 i Skedsmo, nr. 26 her: LenkeForeldrenes navn står ikke ved konfirmasjonen, men Carl Fredrik var jo sønn av en Daniel Jacobsen, ifølge opplysningene ved vielsen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Tror at det er mye surr i Kirkeboka rundt Carl-Fredrik.Faren hans heter jo Daniel Jacobsen i hans første vielse å Fredrik Danielsen i hans andre.Under den linken jeg la ut her er det flere linker i min leting etter hva som kan være rett.Jeg hvet ikke hvor jeg skal starte letinga lenger er helt tom for forslag. Hilsen Jane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.