Gå til innhold
Arkivverket

[#82820] Kan noen tyde hva Olga Kristine døde av


Gjest Tor Arne Lundquist
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Arne Lundquist

Olga Kristine døde på Moe i Kvelde i februar 1903. Det er vanskelig å lese hva som var dødsårsaken. Kan noen hjelpe meg?Det står at dødsdato var 29/2, men dette stemmer vel ikke. LenkeMvh Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland, Nerland, 6444 Farstad.

Etter de to siste innleggene så ser en at klokkerboka oppgir dødsdato 25/2 1903 og kirkeboka 23/2 1903. Tallene 3 og 5 (samt 9), er ellers vanlige skrivefeil både i klokker og i kirkebøkerne. Har du sjekket dødsfallsprotokollene til lensmannen (eventuelt Politiet). Det var som oftest der at et lokalt dødsfall ble innrapportert i denne tida (iallefall for mitt distrikt). Ellers så kan det vel kanskje være noen lokale personer, som forhåpentligvis kan lokalisere gravstenen til den avdøde. Det skal ellers finnes dødsattester til skifteretten og anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Lundquist

Tusen takk. Da har jeg fått svar på mine spørsmål. Jeg antar at 25. februar er riktig. Fødselsåret er heller ikke riktig i klokker- og ministerialboka. Olga Kristine Olsdatter (Olsen) var født 30.desember 1862. Men de har vel runda oppover siden det var så seint på året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.