Gå til innhold
Arkivverket

[#82853] Søkemuligheter i FT 1910


Gjest Bjørn Olav Haugom
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Olav Haugom

Jeg prøvde å finne Hjelp til søk i FT 1910, slik vi har i de andre tellingene. Eksempler på bruk av 'wildcards' hadde vært kjekt å vite litt om. Jeg forsøkte %-tegn, men det fungerte ikke. * fungerte bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Ivar Hanssen

Er det mulig å søke opp alle husstander i en tellingskrets i en kommune, dvs. på en eller annen måte å bruke kretsnummeret som søkekriterium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Haugom

Jeg har også tilsvarende behov, ønsker å kunne søke på gårdsnummer og bruksnummer i en kommune.Har funnet ut at jeg kan søke på gårdsnavn, for deretter å klikke på en av personene og når jeg får opp husstandens medlemmer, klikker jeg på K.nr som står under Tellingskrets.Men det hadde vært enklere å ha flere søkebegreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Olav Haugom

Fant at det er mulig å gjøre Eiendomssøk ved først å gå til 'Åpne for enkelt søk'. Men ingen mulighet for å søke på Tellingskrets, ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.