Gå til innhold
Arkivverket

[#82896] Lars Christiansen Gunhild Knudsdtr Furuseth Vestre Toten f ca 1790?


Gjest unni Holt
 Del

Recommended Posts

Gjest unni Holt

De fikk barnet Guline f 31.8.1823 javascript:void parent.query.showRecordDetails(2462,1,1); Greier ikke å finne disse foreldrene FT 1801,Takknemlig for hjelp. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Utdrag fra lenken: Lars Kristiansen gifter seg med Gunhild Knudsdtr. Skartseter 17 November 1805, eneste datter etter Knut Olav Gravlismoen og Gunhild Guldbrandsdatter fra Brenden, Søndre Land.De blir boende på Ninive til han er 21 år. Flytter til Rosethstuen (#7) i 1806, Skartseteren (#8) i 1807, Drengsrud 1813 (#9), deretter Roseth (#7) hvor de flytter fra i 1819 til Gotherud (#11) og videre til Furuseth (#3) i 1823.De får tilsammen 9 barn. Disse er: http://home.c2i.net/hbern/slekt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Hei igjen! Prøver meg her igjen, jeg har gått igjennom det meste, men finner en Pauline som dtr av Lars Kristiansen og Gunhild Knutsdtr, Jeg fant Guline f 31.8.1823, se event lenke ovenfor, FT 1801 for Brenden Land viser 9 barn vet du om dette er riktig fam på Søndre Land ? Det står på s 3 fra Bernslekt at Gunhild var eneste dtr etter Knut Olav Gravlismoen. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger lenke til 1801-tellingen for Brenden.En Knud Olsen og Gunhild Gulbrandsdatter bor der med 9 barn. (Men ser at denne Knud Olsen hadde 3 døtre,og ikke bare 1,som 'din' Knud Olsen påstås å ha ,ifølge Bernslekt )Det eldste barnet ,Gjertru, er 31 år ved tellingen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=62&filnamn=f18010536&gardpostnr=75&personpostnr=2129&merk=2129#ovre>Lenke Tror kanskje det må være samme Gjertru som er døpt på Gran 19 aug 1770:LenkeOle ble døpt i 1773(høyre side) LenkeGulbrand ble døpt i nov 1775(venstre side): LenkeMarit,feb 1780(høyre side) LenkeKari,6 april 1783: LenkeGunhild,16 mai 1785: LenkeKnud,1787: LenkeIngebor ,1790: LenkeNiels,1793: Lenke Ang Knud Olsen Gravlismoen.Gravlismoen ligger i Norderhov,tror jegFant en vielse mellom en Knud Olsen og Gunhild Gulbrandsdatter. Viet 18 okt 1767 i Norderhov: LenkeDatteren Gonnor ble døpt 10 juli 1768:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Det paret som bor på Brenden i Land hadde 11 barn.Knud Olsen f.1741 i Ådalen og Gunhild f. 1747, Buskerud. (mine aner)Hvis dette er dine folk så se under hjemmesider på slektshistorielaget.no og let opp navnet til Ole Arild Vesthagen. Der vil du finne bakover på Gunhild og Knud.Finner også ei Maria dpt 2.10.1825 med foreldre Lars og Gunnild på Bratsveen u/ Børsvolden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Hjertelig takk igjen! Ja, jeg er litt usikker på hvilken av disse som er mine. Jeg får samle alle opplysningene og se om jeg finner ut av dette, jeg vet ikke hvor Gravlismoen ligger. Har prøvd å finne evnt inn eller utflytting på Gunhild, hun flyttet sikkert ikke så lenge før paret giftet seg i 1805, uten hell. Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Soknehistorikk:NorderhovNorderhov, Haug og Lunder. Omfattet også Ådal til 1857 og Hønefoss til 1913. Øvre og nedre Tunga, Tungeskoven og Roverud i Flå (gnr. 177-178) overført fra 08.02.1853. Kapellanen i Norderhov fører fra 01.07.1913 egen kirkebok for Lunder og Veme kapelldistrikt. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unni Holt

Jøss så flott! Dette blir jo spennende å se hvor en havner! Jeg er kjempeimponert over hva du finner ut av Ann-Mary! Det er ikke lett å vite hvordan en skal gripe saken an! Mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.