Gå til innhold
Arkivverket

[#82988] Hvor blev Christen Madsen med familie af?


Gjest Birthe Rosted Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birthe Rosted Jensen

Christen Madsen født 28 nov 1852 i Danmark var fra ca. 1897 ejer af Trondheims tricotagefabrik. Jeg har fulgt Christen og hans hustru Tobine Olesdatter og deres otte børn frem til 1913.(Bl.a. ved hjælp af Adressebok Trondheim) Deres sidste bopæl i 1913 i Trondheim var Wesselsgate 10. Herfra kan jeg ikke komme videre. Jeg ville blive glad, hvis det var muligt at få hjælp til at finde ud af, hvad det er sket med dem. Mvh Birthe Rosted Jensen Danmark birthe.37@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Jeg har læst folketællingen fra 1910, og senere adressebog fra Trondheim. Derefter er der ingen af familien at finde fremover. Ej heller evt. børnenes konfirmationer i kirkebøgerne. Jeg går ud fra at Wesselsgade ligger (lå) i Bakklandet (Bakke) sogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Wesselsgate med like nummer hørte under Bakklandet i 1900, og ulike nummer under Lademoen. Men, i 1925 ser det ut som om det er endret til Lademoen (Strinda). Legger ved sognehistorikken slik at du selv kan lese om Bakklandet. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Vet du om Inga hadde Oliva til mellomnavn ? Finner ei Inga Oliva Følling,f.11.11 1891,gravlagt Lademoen Trondheim.Det står Madsen som pikenavn når hun og ektemannen døper en sønn 1920 (nr.112) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Inga Olivia Følling er Christen Madsens datter iflg.folketællingen i 1910. F.11.11 1891 passer perfekt. Det var da en fin oplysning at gå videre med. Tak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har funnet at flere av barna har 2 fornavn. Dette tror jeg nok må være dødsfallet til Helga http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fyTherese = Marie Therese Elisabeth. Kristian = Mads Kristian. Inga = Inga Olivia. Anna = Anna Jacobine. Helga = Helga Kristine(Vår Frue). Karen = Karen(Bakklandet). Jacob = ikke funnet. Ragnhild = Ragnhild (Trondheim Lademoen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har funnet dødsfallet til en Ragnhild Søvik død 1982 i Ålesund. Fødselsdatoen stemmer, men det er ingen garanti for at det er rett Ragnhild. Alt jeg har funnet av dødsfall er fra Dis gravminner.Jeg ser nå at lenka til Helgas dødsfall ikke virker som jeg trodde. Prøver igjen, men tror at det forsvinner etter en stund. http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fy Helga Kristine Iversen, rett f.dato, begravet 19/9 1986 Lademoen, Trondheim (Dis gravminner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Ja,de fleste af børnene har flere fornavne iflg. folketællingen i 1900. Jeg har fundet Jacob (Bakkelandet,Bakke) db.31.03.1902. Helgas dødsfald i Lademoen 19.09.1986 er også ok. Ligeså Inga Olivia Føllings i 1984. Oplysningerne om Inga Føllings søns dåb har ikke ført mig videre. Ragnhild Søvik kan jeg ikke finde i nogen af sognene i Ålesund. Men hvor er Christen og hans hustru Tobine? De har jo ikke fået alle børnene med til DK, hvis det er der de er endt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Har funnet de tre første barna konfirmert,men finner ingenting etter 1906,merkelig ! De bodde jo i Trondheim 1910,og Birthe har jo funnet dem i adresseboka 1913 ! Therese Elisabeth ble konfirmert 25.05 1902 Bakklandet(Bakke),Mads Kristian konfirmert Domkirken 04.10 1903,og Inga Oliva ble konfirmert 10.06 1906 Bakklandet (Bakke) Lademoen kirke. Etter det...ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Har i dag været inde på mormonernes database. Der var Christen og Tobine. Men desværre kun med oplysning om at de var blevet viet i Oslo, Paulus sogn 15 nov. 1886. Den vielse har jeg allerede, så det var ikke den store gevinst. Fint foto af Karens gravsted. Tak. Mærkeligt at de sidste børns konfirmationer ikke er at finde, når familien bliver boende i Wesselsgade 10 til 1913. På det tidspunkt (1913) da Christen nævnes for sidste gang i adressebogen for Trondheim er han 61 år, så han har måske syntes det var på tide at flytte.... for det må de have gjort. Mystisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Hej. Jeg må lige rette mig selv. Sidste gang Christen er nævnt i adressebogen for Trondheim er i den der hedder 1911-1912. I 1913 er han væk. Beklager fejlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne julie engmo

Finner i 1916 en Jacob Madsen oppført med : Tricotasjefabr. i Nordre gt. 6,med bostedsadr. Købmandsgt. 16, men Christen`s sønn Jacob er bare 14 år på dette tidspunkt så det kan da umulig være ham ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Jacob Madsen er Christens bror f.9 jan 1856 i DK. Viet i domkirken i Trondheim til Karoline Jacobine Marie Nielsen fra København. Død 1920. Hustruen begr. på Tilfredshet 1946. Fik en søn Willy Kleven. Det ser ud til at de to brødre i en periode har været sammen om Trondheims tricotagefabrik fra ca 1896 til 1898 iflg Trondheim kommune, som jeg har kontaktet for længe siden. Der er meget sparsomme oplysninger om denne fabrik. Hos Trondhem byfoged har de to brødre dog hver for sig søgt om tilladelse til at drive fabriksvirksomhed. Jakobs fabrik er efter hans død videreført af hans kompagnon Niels Christian Jensen. Christens fabrik er først afmeldt i 1935 af datteren Inga Følling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Hej. Har fundet Inga Olivia Madsens vielse i domkirken 23-5-1915. Hendes far er nævnt som trikotagefabrikant Kristian Madsen. Forlovere var Jakob og Kristian (Christen) Madsen (brødre). Christens adresse er på det tidspunkt Weidemansvej 15. I hvilket sogn kan det mon være? Har også fundet Helga Kirstine Madsens vielse i domkirken 30-9-1917. Her er Christen ikke nævnt som forlover. Kun broderen Jacob. Der er desværre ingen adressebog fra 1915. I 1916 er der ingen Christen Madsen på Weidemansvej 15. Hvor kan han dog være endt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birthe Rosted Jensen

Tak for denne oplysning. Desværre er kirkebogen med oversigt over døde og begravede i Bakklandet(Bakke) ikke tilgængelig på nettet efter 1900. Bakklandet kun til 1911, så det er ikke muligt at se om Christen skulle være begravet i dette sogn. Han boede der jo i 1915. Sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.