Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Marie Jøssang

[#83011] johanna ellingsen

Recommended Posts

Gjest Marie Jøssang

Etter at folketellinga for 1910 er lagt ut finner jeg at min oldemor johanna ellingsen er født 11 06 1849 og ikke 1862 som tidligere folketellinger tilsier. Ellers er nevnt husdal og Børsa, likevel klarer jeg ikke å identifisere hennes foreldre.kan noen hjelpe meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Er du sikker på at denne Johanna er din oldemor Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

Ja min morfar het Gustav Eriksen og var eldste sønn av Johanna.Han var flyttet ut og fikk hjelp til å gå på skole av overformynder losnedal. Han flyttet til Strand i Rogaland i 1916. Før den tid bodde han i Bodø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torodd Kinn

Her er dåpen til sonen August i 1894: LenkeHer er fødselsåret til Johanna sett til 1855.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

ja det er det som er så frustrerender. Stoler mer på folketelling fra 1910

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torodd Kinn

Og her er Gustav døypt: LenkeHer står Johanna fødd 1851.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

stemmer det. Problemet mitt er at jeg ikke finner slekta til johanna Ellingsen Foreldre og evenentuelt søsken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torodd Kinn

Her trur eg vi har dåpen hennar, den første i 1850: LenkeForeldre: Inderst Elling Ols. Huus(d)ahl, Kone Ragnild Pedersdatter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

Det er denne Johanna vi har funnet tidliger men får det ikke helt til å stemme på grunn av fødselsår.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Hei Jeg fant Johanna Ellingsdatter døpt 1. januar 1850: Lenke Sør-Trøndelag fylke, Børsa, Ministerialbok nr. 665A06 (1830-1856), Fødte og døpte 1850, side 148. Hennes foreldre er Elling Olsen Huusdal og Ragnhild Pedersdatter. Kan dette være 'din' Johanna ?mvh Aud Marion Røen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

Takk for hjelpen. det er nok denne Johanna. for her kommer Husdal inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marie Jøssang

Takk for hjelpen begge to

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torodd Kinn

Nei, det er vanskeleg å vere sikker når opplysningane spriker sånn.Det er berre to Johanna Ellingsdtr. i 1865 som er registrerte med Børsa som fødestad, nemleg dei to eg viser til i (7).Det kan gjerne vere ein idé å prøve å få ekskludert den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torodd Kinn

Nei, det er vanskeleg å vere sikker når opplysningane spriker sånn.Det er berre to Johanna Ellingsdtr. i 1865 som er registrerte med Børsa som fødestad, nemleg dei to eg viser til i (7).Det kan gjerne vere ein idé å prøve å få ekskludert den andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

- og her står disse opplysningene: Brudgommen er født på Strina, 'fød paa Sletvold; opholder sig paa Huusdahl, bruden fød i Aure'.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.