Gå til innhold
Arkivverket

[#83070] Tydehjelp: Tonstad i Sirdal, 1749


Gjest Adam Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Adam Nilsen

Hei,Skifte ble holdt for Salve Torkelsen Omlid fra Tonstad Sogn i Sirdal i 1749.LenkeHans kone het Åsa Halvardsdatter, og man vet ingenting om hennes herkomst. Men jeg har en teori, og hvis teorien er riktig, så er Åsa søster til Siri Halvardsdatter Skeie. 'Søsteren Siri Halvardsdatter' dukker opp i skiftet, men jeg kan ikke lese hva mer som står om henne eller hvem hun er søster til. Det finnes på første side, andre kolonne, 33e linje under 'Summa Indtægt.'Er det noen som kan hjelpe meg til å tyde denne delen av skiftet? Kan det bety at Siri Halvardsdatter var søster til Salve Torkelsens enke?Takk på forhånd, Adam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Synes dette var vanskelig å lese jeg. Det ville kanskje vært lettere med Permanent sidelenke istedet for bildelenke så man kunne zoome litt mer.Et forsøk:Herforunden er Søsteren Siri Halvorsdtr tilkommende som h??d paa Skifte efter sin broder hos dend afdøde blev udlagt nemlig.... ._3_14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.