Gå til innhold
Arkivverket

[#83136] Hjelp med Rjukan kirke 1814


Gjest Anita Gundeid
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Gundeid

Prøver å finne giftemål mellom Arnt Rudolf Arnesen og Julie Karoline Hansen (Berthelsen) den 18.12.1914 i Rjukan kirke. Har lett på Rjukan i kirkebøkene men finner de ikke. De har en datter Edle Gulogne Arnesen født 22.02.1915 i Tinn. Har derfor også sjekket kirkebøker for tinn og lysninger, men uten hell. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsa Waagenes Udbjørg

Jeg bare lurte på om det var noe spesielt som foregikk -- dvs. i Klokkerboken for Rjulkan 1913-1920, folio 140 ekteskap inngått, er det en åpning i nummerrekken mellom #55 (6/12) og 57 (17/12). De skulle kanskje skrives inn der, men noe har hendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Julie var først gift med Hans Alfred Marinus Berthelsen f: 18.09.1884. Hun har to barn med Hans Alfred; Alise f: 17.09.1906 og Olaf 18.12.1908. Jeg har hørt at Julies andre ektemann Arnt dro fra henne til sjøs. Jeg fant i telling fra 1923 at det stod oppført at de fortsatt var bosatt på Rjukan og var g. 18.12.1914 i Rjukan kirke. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Gundeid

Har funnet ut at Arnt Rudolf Arnesen emigrerte fra Kristiania til Argentine 04.04.1927. Lenke Han oppgir at han er ugift!! og at han er jordbruksarbeider fra Rjukan. Han var jo egentlig platearbeider ved verksted. Kanskje de aldri giftet seg, Julie og han. Noen som vet hva b.f. som står etter 'fri vernepl' betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Visst du ser på lenka eg la inn om Valmannstal for Tinn, er iallefall Julie oppført som hustru. Og eg vil tru det er til Arnt R som er mannen, sidan dei bur på same adresse. Kan Julie ha døydd etter 1923 og før 1927 skal tru? Kan du legge inn lenka om emigrasjon på nytt.Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ei lita nøtt dette! Edle Gullogne Marie Bogen, fødd 22.02.15, er gravlagt ved Grefsen kyrkje. Det er vel dottera? Og Julie hadde vel 3 barn med fyrste mannen sin? James Arnt Arnesen fødd i 1912 er med i teljinga frå 1923.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anita Gundeid

Hei, har ikke vært pålogget på et par uker. Julie dør 24.09.1952 og er gravlagt på Nordre Gravlund, Sagene, Oslo. Ser ut til at Julie var gift med Hans Alfred Berthelsen og fikk da 2 barn (Alise og Olaf). Deretter er hun gift !? med Arnt Rudolf Arnesen og får 2 barn (James og Edle). Julie får 1 datter (Grethe Karin) den 20.04.1929 med Hans Welding Olsen, men de gifter seg aldri. Hva som skjedde med giftemålet med Arnt er som du sier ikke lett å finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.