Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tormod Thoresen

[#83205] Mangler i 1910 tellingen?

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Prøver å finne en familie i 1910, som bodde i lysakerområdet, Østre Bærum. Men har ikke sjense.Finner en av dem gift i Lier i 1930, så hun må i hvertfall være i livet i 1910.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Da hadde det vært fint å oppgi navn og de dataene du har så skal vi forsøke å hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

En av dem Evard Timann født i Bærum 1888. Konf. i Østre Bærum 1903, bor da på Lysaker.mv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Johansen er hans etternavn ved konfen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Nå var Edvard født 15.1.1888 og døpt 6.5.1888, så jeg tviler litt.Men takk for forslaget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Jeg sjekket han ut, og det var en annen Edvard Julius.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Jeg sjekket han ut, og det var en annen Edvard Julius.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.Jeg legger inn et par lenker - det er det lettere å lete når en har et bedre utgangspunkt.Konfirmasjonen: Akershus fylke, Østre Bærum i Asker, Ministerialbok nr. III 2 (1879-1904), Konfirmerte 1903, side 99. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4915&idx_id=4915&uid=ny&idx_side=-103>Lenke (nr. 33)Dåpen: Akershus fylke, Vestre Bærum i Asker, Ministerialbok nr. II 1 (1879-1895), Fødte og døpte 1888, side 52. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 15)Det er noen kjente mangler ved tellingen, f. eks. er skipslistene borte:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Hei. Takk skal du ha, men de har jeg vært i gjennom.Det er 1910 tellingen spørsmålet gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Lenkene er til de som skal lete, for det er lettere å finne noe, når en har datoer og gjerne også navn på andre i familien å ta utgangspunkt i. Har du f. eks. navn på flere av søsknene? Eller lenke til folketellingen i 1900?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

En søster som var født 30.5.1885. Hennes navn var Nicoline Andrea og brukte Johansen når hun ble konfirmert 20.9.1900 v/ Østre Bærum.Jeg finner henne gift i Lier som enke i 1930, derfor var hun et sted i 1910. Da hun gifter seg het hun Torgersen.Nå var det helst moren deres jeg ville finne Hanne Mathea Gulbrandsdater født 9.12.1845 i Norderhov. Hun ar en søster til en av mine oldemødre. Jeg finner henne m /mann og barn i Bærum, Dalen i 1900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Mange takk.Pussig nok så kjente jeg igjen navnet Olav, egentlig Olaf Henriksen. Han og Anne bor jo da som naboer , eller i det samme huset i 1910. Den Olav Henriksen var en onkel til Nikoline Andrea.Verden er ikke så stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg har ikke funnet Hanna Mathea f. 9.12.1845. Heller ikke Johan Hansen, f. 1844. Han var vognmann, ser jeg i 1900-tellingen: Lenke Har du fødselsdato på ham?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tormod Thoresen

Nei. Han var 201/2 år da han giftet seg 12.5.1867, men jeg finner han ikke født.Nå er ikke det så farlig , for han er ikke i slekt med meg. Greit å ha nevnt han.Tusen takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.