Gå til innhold
Arkivverket

[#83253] Lesehjelp vedr. Christian Pedersen dåp i Vang Hedmark 1854


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Christian i dåp no. 166 ble født uekte. Lenke Moren Karen Eriksdatter og faren Peder Olsen. Det står en del skrevet her som jeg ikke kan tyde. Kan noen bidra med dette. Også det som står i anmerkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Weidling

Hei BjørnI feltet om foreldre leser jeg: Pigen Karen Eriksdtr Finborudeie, Som Barnefader blev udlagt fraskilt (over linja: gift) mand Peder Olsen. Forfatning maadelig staaer ikke i militær TjenesteI anmerkningene (litt usynlig pga spatel): Anmeldelsen ske ... af Berthe Christo phersdtr Finborud Pigens 2det LeiermaalJeg har ikke fin-korrektuirlest dette, men håper meningen er rett framstilt. Hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Her er FT 1865 hvor Christian og foreldrene er med. Lenke De er fortsatt ugifte, men bor sammen på gården. Det jeg gjerne skulle ha hjelp til er å finee dåpen til faren Peder Olsen og Moren Karen Erichsdatter. Håper noen sitter med en bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.