Gå til innhold
Arkivverket

[#83257] Tydehjelp kirkebok for Stjørdal, Nord-Trøndelag. Vielse nr.84 den 09.11.1846.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har litt problemer med å lese opplysningene knyttet til enkemann Niels Johnsen som 09.11.1846 giftet seg med Mali Olsdtr. Ulstad. Kan noen hjelpe meg med å tyde navnet på brudgommens far?Se ekteskap nr.84, post nr.2 fra toppen.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2463&idx_id=2463&uid=ny&idx_side=-311>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Sagen

Da det iallefall ser ut til at faren heter 'John Lasses', er det overveiende sannsynlig at Nils er den Nils Jonsen som ble født i Hegra i Stjørdal 14. september 1817, og det passer med alderen oppgitt i 1846 (29 år). Denne Nils var sønn av Jon Lassesen Forradalsgjerdet og Kristiane Nilsdtr.Se nr. 44 her: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Hegra i Stjørdal, Ministerialbok nr. 709A08 /4 (1815-1819), Fødte og døpte 1817, side 76. Permanent sidelenke: LenkeMen hvilket stedsnavn som står bak Jon Lassesen i 1846, klarer heller ikke jeg å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Erik.Jeg har hatt en feil i slektsprogrammet og noen personer har falt ut. Blant dem var Niels Johnsen. Når du nå nevnte foreldrene, så fant jeg dem igjen samt søskene til Niels. Jeg mener å huske at Niels dro fra bygda etter at kona Mali Olsdtr. døde i 1863, og giftet seg på nytt et sted i Sør-Trøndelag. Men jeg er ikke sikker. Så jeg får kanskje lage en ny debatt med spørsmål om oppslag i bygdeboka på gården Ulstad.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.