Gå til innhold
Arkivverket

[#83261] Lina Hansdatter, født i Ullensaker 1853-54?


Gjest Kenneth Jahren Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Hei.Jeg har lett lenge etter dåpen til Lina Hansdatter, men uten hell. I 1900 tellingen står det at hun be født i Ullensaker (Akershus) i 1854 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00238&personpostnr=691&merk=691>Lenke .Ved ekteskapet står det at hun er født i 1853 Lenke S. 183, linje 3. Faren er litt vanskelig å tyde, men Hans Christoffersen har blitt foreslått.I andre kilder jeg har funnet er hun oppført som mor:1. Hanna Maria Lenke S. 6, line 52. Johan Laurits Lenke S. 16, linje 253. Augusta Karoline Lenke S.25, linje 74. Kristian Lenke S. 36, linje 155. Olga Mathilde Lenke S. 15, linje 206. Selma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

Takk for at du fant lysningen Berit. Tenkte ikke på å sjekke den. Fikk i alle fall bekreftet farens navn. Tror kanskje jeg fant dåpen i innføring nr 22 LenkeLikevel ikke trygt å konkludere i og med at årstall og fødselssted er ulikt fra andre kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

De har jeg ikke sett. Hun i 1875-tellingen er sikkert samme person.Er sikkert en søster du har funnet i den andre linken, men hva kan ha skjedd med dåpsinnføringen til Lina? Har snart vært gjennom hele Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg begynner å lure på om Hans Kristoffersen kan være feilskrevet. Dåpen til den Lina som ble konf.(9) finner du i innlegget til Bjørg (2).Hans Larsen og Marthe Johansdt. ble gift i Ullensaker 5/10 1845. De fikk en del barn og noen av disse døde tidlig. De fikk Dorthea i 1849, Alette 1859, Lina 1853 (Lina 1846 ), Hans Jacob 1851.Ser at noe jeg har skrevet før ikke har kommet inn som innlegg. Jeg har vel trykket på feil tast da.Tar det med nå: Faddere til Linas barn: Fant Herman Hansen og Dorthea Hansdt.1865 Nannestad, Kabberudsæter LenkeDa Lina ble gift bodde hun også på Kabberudsæter i Nannestad. Dortheas alder passer også bra slik at de to faktisk kan være søstere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Utflyttingen fra Ullensaker til Nannestad i 1865. Hans Larsen med familien nederst h.side Lenke Jeg finner ikke familien i 1865 i Ullensaker eller Nannestad. Ser ut som om de var på flyttefot akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Jahren Mathisen

hmm. Feilskrevet i både lysningsinnføringen og ekteskapsinnføringen? Det er jo mulig om presten tok utganspunkt i lysningsinnføringen ved ekteskapsinnføringen. Aner ikke hvordan dette ble gjort jeg. Ellers så høres ikke akkurat Christoffersen og Larsen veldig likt ut. Er likevel den sterkeste kandidaten til nå. Kanskje jeg finner ut av det i noen andre kilder.Tusen takk for all hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.