Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Lauritzen

[#83351] Også fengselsinnsatte er med i FT 1910.

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

I en av dagens (22.12.2010) tråder er det en som lurer på om de som var på institusjon/sykehus var utelatt fra folketellingen av personvernhensyn.Da jeg skulle sjekke en Thorvald Gundersen fra Oslo, havnet jeg rett på Grønlandsleret 44 - som er Botsfengselet ! Og dermed er hele listen over fangene oppgitt. Altså ingen personvernhensyn her, nei !Så: dersom du savner en person i 1910, kan du sjekke de som var innenfor murene... (Det var 188 stykker.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tore Johansen

Jeg søkte på den adressen (Grønlandsleret 44), fikk: Søket ditt gav 217 treff: (5 sider)går jeg så nederst på siden og trykker på side 2 i oversikten får jeg: Søket ditt gav 2471519 treff. Her vises de 1000 mest relevante: og øverst på siden står da en Olaf Alexandersen 1876.08.31 Hammerfest hf g Skipper (ishavs) Hammerfest: Nedre Grønnevoldsgate 203 Folketelling 1910 for Hammerfest kjøpstadHvorfor får jeg ikke side 2 av det jeg opprinnelig søkte opp? Har merket dette flere ganger!Ellers får man bare ønske alle en riktig God Jul!Mvh Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Ove Wangensteen

Tore (2)Kanskje løsningen kan ligge her? Det er visst flere som har problemer med det sammme Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.