Gå til innhold
Arkivverket

[#83403] Bosatt i Kristiania i 1910


Gjest Ellen Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Tangen

I Kristiania finner jeg Hjalmar Blomdal i 1910. Lenke Det står videre at han reiste derfra 16.12.1910. Jeg finner han gift i Odda i 1919 og emigrert til Amerika derfra i 1922. Er det noen som kan gi meg opplysninger om hvor han dro da han forlot Kristiania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Oslo byarkiv har en protokoll over inn/utflyttinger i Kristiania t.o.m. ca 1915,denne er ført på kirkesogn Toldbogt hørte til Johannes/Oslo DomkirkeKanskje de kan sjekke om han er ført der i 1910 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Han var nok hjemme en tur i 1938 og ankom NY 29. aug. Han skal da til sin kone Ester Blomdal, 6352 Torresdale Ave. Philadelphia:Name: Hjalmar Blomdal Arrival Date: 29 Aug 1938 Birth Year: abt 1890 Birth Location: Norway Birth Location Other: Bruvik Age: 48 Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: American;Scandinavian (American) Place of Origin: United States of America Friend's Name: Esther Blomdal Port of Departure: Bergen, Norway Port of Arrival: New York, New York Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United States Ship Name: Stavangerfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1930-census:Name: Hjalmar J Blomdal Home in 1930: Worcester, Worcester, Massachusetts View Map Age: 40 Estimated birth year: abt 1890 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Esther N Blomdal Race: White Household Members: Name Age Hjalmar J Blomdal 40 Esther N Blomdal 38 Alfhild Blomdal 10Datteren Alfhild f. i Norge - imm. 1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Da de reiste i 1922 skulle de til hans 'Brother in Law' Marinius Eilertsen, Worcester, Mass.Name: Hjalmar J Blomdal Arrival Date: 31 Jul 1922 Birth Year: abt 1890 Birth Location: Nrw Birth Location Other: Dale Age: 32 Gender: Male Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Port of Departure: Bergen Port of Arrival: New York, New York Ship Name: Stavangerfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Du har helt sikkert forstått spørsmålet rett, Solveig - det er vel helst jeg som har misforstått eller ikke lest spørsmålet grundig nok. Beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Tangen

Spørsmålet var som Solvig sier, hvor han dro fra Kristiania og til han dukker opp i Odda. Jeg skal kontakte byarkivet i Oslo. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.