Gå til innhold
Arkivverket

[#83431] Folketellingen 1910


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg måtte nesten legge inn dette. Jeg har allerede hatt glede av 1910-tellingen, men litt nybegynnervansker må man nesten rekne med. Jeg tenker de som har tilrettelagt tellingen, har gjort et flott arbeide. Med datagrunnlag som ikke stemte helt, kan jo ikke alt i den moderne utgaven stemme. (Dessverre).Sakset fra Stavanger Aftenblad:

bilete10750.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Jeg er forvirret. Jeg leter etter Knud Anders(s)en f 1890.05.15. Jeg har søkt i Avansert slk på Knud og Andersen - og fått opp 32 treff, ingen født i 1890. Søkte så på Knud og Anderssen, 4 treff - ingen født i 1890. Søkte så på Knu* og Anders* og 1890*, nå 4 treff. Hvorfor kom ikke disse fire opp på de to første søkene?Søk på Knud Andersen i enkelt søk ga 58295 treff. Søk i enkelt søk på Knud Andersen 1890* ga 30 treff - ingen het Andersen.Nå er nok ikke 'min' Knud Andersen med i tellingen - men søketeknikken er forvirrende. mvh Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hvis du studerer dine 4 treff nøyere så ser du at ingen av dem inneholder 'Knud' (to av dem er 'Knudt'). Hadde du søkt på Knud* så ville de to sistnevnte kommet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Anna Markussen

Ja jeg skjønner endelig - ingen Knud (med d) Ander(s)sen ble registret i 1910. Takk for hjelpen til å bli opplyst - jeg har ellers gått meg vill i FT 1910 1000 ganger så langt := Godt nytt år.Kronglete system. Men ved læring kan man oppnå presisjon.Jeg har ellers lagt inn en ny tråd om Knud på Debattforum - og fått veldig god hjelp.Godt nytt år. Åse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.