Gå til innhold
Arkivverket

[#83482] Gardsnr. 68, bruks nr. 1, for herred 0817 er borte fra FT 1910 ?


Gjest Magne Bergane
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Bergane

Fra Ft. 1900 så finner jeg Gnr. 68, Bnr. 1 med 11 personer. Dette stemmer ifølge kilder. I Ft. for 1910 så finner jeg ikke dette med Gnr. 68 og Bnr. 1. Er det noen som har en forklaring på dette? Hvorfor er ikke dette tatt med? mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Vi burde kanskje få navnet på dette herradet, og ikke bare noen tall. Ta en titt i Panteregisteret på denne gården og se om det har hendt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Familien som var på 68/1 i 1900 er på Sneaas i 1910, men det har du vel funnet: Lenke Denne gården er 67/2, men det var den vel i 1900 og. Kanskje Hornlei er kjøpt opp og lagt under Sneaas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Jeg ser at Panteregisteret for Drangedal er ikke så lett å finne frem i. Men vi har Matrikkelutkastet av 1950. Gårdsnr. 68 Homleid har da 39 bruksnr. 68/1:Homleid, bruker Johannes Lindvig. 68/2: Tremyr, bruker Dag Øystein Arnesen. 68/12: Homleid, bruker Tor H. Homleid. Gårdsnr. 67 Sneås har 12 bruksnr. 67/2 er Sneås søndre, A/S Vafos Brug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.