Gå til innhold
Arkivverket

[#83494] Svenske kirkebøker - hjelp til tyding.


Gjest Greta Voigt Nesbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Medalen

Hei.Hvor finner du svenske kirkebøker? Har selv en svensk familiegrein (Møndalen i Sverige) som jeg gjerne skulle finne noe mer ut av, f.eks. via svenske kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Mener det står:Fad.lars larsson.mod: cristina jonsdotter. Fant de igjen i husf. Piteå landsf. A1:3d.1789-1806.Bild 153 side 505. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei.(født og døpt) den 20. SARA. Ind. Lars Larsson, trol: Christina Jonsdotter, 23 år. Vitner: Andreas Olofsson och hustruen, sold. Lars Standar och hustruen, dreng Jon Nilsson. piga Brita Knud(?)dotter (Stedet til slutt greier jeg ikke å tyde, men det begynner på S- og slutter på -byn.)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Foran Lars Larsson står det Fad. (fader) og foran Christina Jonsdotter står det Mod. (moder)Siste fadder er Brita Larsdotter.Kan stedsnavnet være Svensbyn?Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Tusen takk alle sammen! Da er det riktig person. Og stedsnavnet er Svensbyn.Jeg har noen bilder til. Her er neste: Bildet er fra Piteå Landsførs. Fødels- o. dopbok 1714 – 1756, s. 409. Det gjelder Eric Johansson.

bilete10749.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Voigt Nesbø

Her er et bilde til. Det er fra Piteå Landsførs. CI:4, s. 529 (Fødelse och Dopbok 1764 - 1782). Her lurer jeg på hva de forskjellige kolonnene står for.

bilete10755.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.