Gå til innhold
Arkivverket

[#83495] Nils Friis gifter seg 1725 med Anne Marie Vormarch, Gjerpen


Gjest Morten Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strøm

Hei.Dette er min kones slekt. Er det noen der ute som kjenner til opphavet til disse to? Han var Captein des Armes og stasjonert i Fyresdal og hun tror jeg var fra Skiens området (Breche?). Er han av en gren av den danske Friis slekten? Og hvor kommer hennes etternavn fra?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Ja, det kan jo være et spor. Prøvde å søke litt på Wormarck, ser ut som det har vært et stedsnavn/gårdsnavn i Danmark. Kanskje kom damen herfra..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Stedet i Danmark heter Vormark. Og Nils var jo et mye brukt fornavn i Friis slekten. Jeg har søkt på diverse sider, bla a Nermo sin, men ikke funnet noen Nils som passer. Noen som er villig til å prøve seg på denne nøtta?Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Inger Tysland

Hei Morten, Ang. tema 32819, kan du glemme innlegg 7 og 10. Han hører til min familie. Denne Nils Friis Pedersen fikk Friis navnet ved dåpen som den eneste i søskenflokken.Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei.Jeg har fått info fra USA, som styrker meg i troen på at Nils Friis var sønn av Jens Friis (også kjent som Jens Nilsson Ørn) og Magdalena Sørensdatter (foreldre Søfren Jenssøn Baadsmand and Ingeborg Engebretsdatter).Jeg har mer utdypende informasjon som kan sendes til den som ønsker det.Anne Marie Vormarch derimot har jeg ikke noe mer om.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.