Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan P Østlie

[#83534] Leting etter Familien Tollefsen fra Trysil, senere Furnes

Recommended Posts

Gjest Jan P Østlie

Tollef Olsen ble født i Trysil 15/7-1845 på Lindberget, Flendalen. Han ble gift med Siri/Sigrid Pedersdatter fra Furnes, født ca 1836. De fikk 3 barn født i Trysil: Ole Tollefsen født 28/2-1867. Per Tollefsen født 10/4-1870. Marthe Tollefsdatter født 31/12-1874. De flyttet til Furnes og bor på Fredenlund i !900 og 1910. Problemet er å finne barna. Ole finner jeg ikke etter konfirmasjonen i Furnes i 1881, Per finner jeg siste spor av ved flytting fra Furnes til Stange i 1895, mens Marthe er helt borte etter å ha gifter seg med Peder Mikkelsen fra Ringsaker i 1903. Ved FT 1900 bor det en Toralf Pedersen, født i Stange, på Fredenlund som trolig er sønn til Per, men jeg finner ikke fødselen i Stange. Blir glad om noen hjelper meg å komme videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Hvor giftet Marthe og Peder seg? Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan P Østlie

Marthe og Peder giftet seg 26/4 - 1903 i Vang kirke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Du skriver i innlegg 1 at Marthe Tollefsdatter født 31/12-1874. Men hun som giftet seg med Peder Mikkelsen var født 5/7 1878: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6005&idx_id=6005&uid=ny&idx_side=-181>LenkeKonfirmasjonen hennes: LenkeDåpen hennes: LenkeDette er vel den første Marthe,fødrt 31 des 1874: LenkeHun døde 4 april 1876:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Da er nok dette Marthe i 1900-tellinga - Lenke Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Ser ut som Peder og Martha emigrerte i 1903 - LenkeGrethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan P Østlie

Takk for den, Ann-Mary! Det burde jeg ha sett. Ingen tvil om at dette må være min Marthe, Grethe. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan P Østlie

Giftet seg 26 april og reiser til Amerika 1. mai! Spesiell bryllupsreise!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.