Gå til innhold
Arkivverket

[#83534] Leting etter Familien Tollefsen fra Trysil, senere Furnes


Gjest Jan P Østlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan P Østlie

Tollef Olsen ble født i Trysil 15/7-1845 på Lindberget, Flendalen. Han ble gift med Siri/Sigrid Pedersdatter fra Furnes, født ca 1836. De fikk 3 barn født i Trysil: Ole Tollefsen født 28/2-1867. Per Tollefsen født 10/4-1870. Marthe Tollefsdatter født 31/12-1874. De flyttet til Furnes og bor på Fredenlund i !900 og 1910. Problemet er å finne barna. Ole finner jeg ikke etter konfirmasjonen i Furnes i 1881, Per finner jeg siste spor av ved flytting fra Furnes til Stange i 1895, mens Marthe er helt borte etter å ha gifter seg med Peder Mikkelsen fra Ringsaker i 1903. Ved FT 1900 bor det en Toralf Pedersen, født i Stange, på Fredenlund som trolig er sønn til Per, men jeg finner ikke fødselen i Stange. Blir glad om noen hjelper meg å komme videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Du skriver i innlegg 1 at Marthe Tollefsdatter født 31/12-1874. Men hun som giftet seg med Peder Mikkelsen var født 5/7 1878: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6005&idx_id=6005&uid=ny&idx_side=-181>LenkeKonfirmasjonen hennes: LenkeDåpen hennes: LenkeDette er vel den første Marthe,fødrt 31 des 1874: LenkeHun døde 4 april 1876:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.