Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Åse Anna Markussen

[#83539] Knud Anders(s)en f. 1890.05.15 - død?

Recommended Posts

Gjest Åse Anna Markussen

Hvor kan jeg se om Knud Anders(sen), f. i Lærdal i 1890.05.15. Han bor i Bergen med sine foreldre i 1900 LenkeJeg har ikke funnet ham i FT 1910 (se tema 83413) - kanskje han er død før tellingen, men jeg har ikke funnet ham i gravminner i Norge. Hvor kan jeg finne døde mellom 1900 og 1910 - fortrinnsvis i Bergen?Mvh Åse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Faren er fraskilt i 1912 og bor i Bergen, i Kommunevalget i 1904 tyder alt på at de alt da var fraskilt, Restauratør Anders Andersen bor da alene i Øvregt. 26. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Knud Andersen 1890 gifter seg i Korskirken 9/5-1914 med Olga Marie Andersen 1884, se Mini D5 side 130 nr 36. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Anna Markussen

Tusen takk. Det var flott. Men hvorfor synes han ikke i FT 1910 tror du??? Uansett - han døde hvertfall ikke sammen med sin mor eller som tenåring, - slik jeg fryktet. Gødt nytt år :=) Åse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Som du ser var han Maskinist, og sjømannslistene er tapt for 1910 tellingen, trolig derfor du ikke finner han. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Anna Markussen

Det forklarer saken. Tusen takk nok en gang. Åse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

I Adressebok for Bergen 1925 bor de Prof Dahlsgt. 17, det samme gjør de i 1934, ved Kommunevalget i Bergen. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Anna Markussen

Og faktisk - alt i 31.5 kom Durdei Marie til verden døpt i Korskirken 26.7.1914. Har lett videre til langt ut i 1915 etter flere barn men det bor så mange i Bergen og det er tross alt nyttårsaften :=) Jeg lette bare i Korskirken - de flyttet jo. Men selv ikke Durdei fant jeg i gravminner. Jeg sender vel kanskje en forespørsel til Folkeregisteret om nødvendig.Dette er en knøttliten famile der det hade vært stort å finne etterkommere etter 'halv'onkel Knut. mvh Åse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svehn Ruskelöv

Hei Åse!Tror dette er din 'Durdei Marie' som avlider 25/8-1923 i 'KK/ Bergen, selv om det står lagerarbeider på faren : [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=gr13011912kk&gardpostnr=1277&personpostnr=1739&merk=1739#ovre>LenkeTror også att dette er din 'Knud' som avlider 8/2-1939 i 'DK/ Bergen', selv om födselsår er 1 år feil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Mary gifter seg i Korskirken i Bergen 10/12-1938 med Alf Akselsen Hetland 12/6-1914. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Du finner Mary død på gravminner 4/8-2001 som Mary Hetland Hansen, i 1978 bor hun i Trangesmuget 3 i Bergen, da som Mary Hansen.Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

På samme adresse i 1978 bor der en Sigurd Hansen født 1920. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

I adessebok for Bergen i 1958, bor Mary Hansen og Sigurd Hansen i Trangesmuget 3. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Der dør en Alf Hetland 21/2-1948, du kan jo spørre på Arkivforumet etter arvinger i den dødsmeldingen. Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Anna Markussen

Tusen takk for helt utrolig hjelp! Dette er veldig morsomt og spennende -GODT NYTT ÅR TIL DERE GODE HJELPERE Mvh Åse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.